A zecea generatie de limuzine din clasa business aduce in prim plan repere cu adevarat surprinzatoare prin intermediul unui design de top, dar si a unui interior de ultima generatie. Mai mult, noua Clasa E marcheaza lansarea in premiera a numeroase inovatii tehnice. Printre diversele functii, acestea ofera un mod de condus confortabil si in siguranta la un alt nivel, alaturi de un sistem complex de asistenta pentru sofer. Un nou motor diesel cuplat cu un design compact si o aerodinamica demna de doborat recorduri seteaza standardele pentru eficienta in acest segment, in timp ce suspensia pneumatica asigura un confort si o dinamica impresionante la rulare. Multiplele inovatii disponibile, inclusiv functia Active Lane change Assistant, ce permite soferului orientarea catre banda aleasa intr-un mod surprinzator, pozitioneaza Clasa E ca fiind cea mai inteligenta limuzina din segmentul business.
Noua Clasa E va fi disponibila in centrele autorizate de vanzare Mercedes-Benz din Romania incepand cu luna aprilie 2016.
Comparativ cu predecesorul sau, noul Mercedes-Benz Clasa E vine cu dimensiuni exterioare mai generoase: ampatamentul a crescut cu 65 mm pana la 2.939 mm, iar lungimea a fost extinsa cu 43 mm pana la 4.923 mm. Designul automobilului aduce in prim plan cunoscutele proportii specifice limuzinelor Mercedes-Benz. Frumusetea designului masinii este completata de capota alungita, cu accente de coupe, care coboara spre spatele lat. Puternic alungita, caroseria autovehiculului este caracterizata de consolele scurte, un ampatament lung, roti mari si flancuri bine definite ce prezinta o interpretare proaspata, eleganta si dinamica a liniei. Toate acestea permit Clasei E sa evidentieze intr-un mod perfect filosofia Mercedes-Benz in materie de design: Sensual Purity.
Modelul standard afiseaza grilajul de radiator clasic Mercedes cu steaua amplasata pe capota, la fel ca si linia EXCLUSIVE – intr-o varianta mai elaborata din punct de vedere design. Modelele AVANTGARDE si gama AMG pot fi identificate cu ajutorul grilajului radiatorului cu aspect sportiv, cu steaua Mercedes amplasata in centru. Fiecare dintre modelele de grilaje ofera Clasei E un aspect distinct si un grad unic de diversitate prin care se remarca versiunile.
Interiorul noii Clase E incorporeaza sinteza de emotie si inteligenta, piloni ce sunt definiti de filosofia Mercedes-Benz in materie de design – forme distincte cu un flux senzual. Optiunile suplimentare includ doua ecrane de inalta rezolutie, fiecare cu o diagonala de 12,3 inch – o premiera pentru acest segment. Sub sticla care le acopera, cele doua ecrane devin unul singur, alungit, care pare ca pluteste, conturand un element central prin care este accentuat designul interior cu orientare orizontala. Precum ansamblul instrumentelor de bord, acest ecran este compus dintr-un display mare cu fiecare dintre elementele virtuale disponibile in campul vizual al soferului si un display central pozitionat deasupra centrului consolei. Conducatorul auto are posibilitatea de a personaliza panoul de bord si de a alege dintre trei stiluri diferite: Classic, Sport si Progressive.
In premiera la un autovehicul de serie, in cazul noii Clase E intalnim butoanele de comanda cu tehnologie touch (Touch Controls), amplasate pe volan. Ca si ecranul unui smartphone, acestea raspund precis unor miscari de glisare orizontale sau verticale, permitand controlul asupra sistemului multimedia fara a lua mana de pe volan. Astfel, moto-ul ”mainile pe volan, atentia la drum” este respectat, iar atentia soferului nu este atrasa de la carosabil.
Comenzile suplimentare ale sistemului multimedia sunt oferite sub forma unui touchpad si a unui controller amplasate in consola centrala, care au posibilitatea de a recunoaste chiar si scrisul de mana, si a sistemului de control vocal LINGUATRONIC. De asemenea, sunt disponibile butoane cu acces direct pentru controlul diverselor functii precum sistemul de aer conditionat pentru activarea sau dezactivarea oportuna a sistemelor de asistenta a soferului.
Iluminarea din interior se face exclusiv prin utilizarea tehnologiei LED, caracterizata prin durabilitate si economisirea energiei. Acelasi lucru este valabil si pentru iluminarea ambientala sporita inclusa in linia de echipare. Mai mult, avand la dispozitie 64 de culori, aceasta ofera o multitudine de posibilitati de personalizare.
La interior, scaunele reprezinta atractia principala. Cu forma lor ergonomica, acestea combina confortul distinct oferit la rulare pe distante mari cu un aspect rafinat si sportiv, ce dispune de un design unic in functie de linia de echipare aleasa. O noua caracteristica a acestui segment este pachetul Heat Comfort ce include functie de incalzire pentru cotiera centrala si cotierele din usi. Bancheta din spate a noii limuzine Mercedes-Benz Clasa E dispune de optiunea unui spatar pliabil in trei segmente (40:20:40), ceea ce o face extrem de flexibila.
La momentul lansarii, noul Mercedes-Benz Clasa E va fi disponibil in doua versiuni de motorizare: E 200, cu un motor turbo pe benzina cu patru cilindri si E 220 d, propulsat de un motor diesel cu patru cilindri. Dupa lansarea pe piata, si alte modele vor completa gama de motoare, inclusiv E 350 e echipat cu tehnologia hybrid. Versiunea PLUG-IN HYBRID impresioneaza prin dinamism si eficienta, oferind o automonie electrica de 30 km si sesiuni de condus fara emisii. Motorul sau turbo pe benzina cu patru cilindri functioneaza in tandem cu un motor electric furnizand o putere totala de 279 CP si un cuplu de 600 Nm.
Totodata, noua Clasa E beneficiaza si de cea mai puternica varianta de motor diesel cu sase cilindri ce incorporeaza sistemul SCR si furnizeaza o putere totala de 258 CP si cu cuplu de 620 Nm. Pe parcursul anului 2016, Mercedes-Benz va extinde gama cu un nou motor pe benzina cu sase cilindri ce ofera o putere de 333 CP si un cuplu maxim de 480 Nm.
Noul motor diesel cu patru cilindri marcheaza aparitia unei noi game de motoare Mercedes-Benz si inceputul unei noi dimensiuni in ceea ce priveste eficienta. Noul motor este mai mic si mai compact decat versiunea precedenta datorita reducerii spatiului ocupat de cilindri (90 mm fata de 94 mm). Cu toate ca ocupa un spatiu mai mic decat modelul anterior, redus la aproximativ doi litri, noul motor diesel are o putere de 195 CP, care in cazul E 220 d presupune un consum de doar 3,9 litri/100 km.
Toate modelele disponibile in momentul lansarii sunt echipate cu noua transmisie automata cu noua trepte 9G-TRONIC. Acest lucru faciliteaza schimbarea rapida si insesizabila a vitezelor si permite turatii reduse ale motorului, fapt care are un efect benefic asupra cresterii eficientei si reducerii nivelelor de zgomot.
Suspensia noii Clase E ofera agilitate, asigurand atat o placere sporita de condus pe drumuri cu serpentine, cat si cel mai ridicat nivel de confort din acest segment. Limuzina este dotata standard cu suspensie din otel. Sunt disponibile trei suspensii de tip DIRECT CONTROL echipate cu un sistem de amortizare selectiv: confort, Avantgarde (coborata cu 15 mm si caracteristica sportiva), sportiva (cu sistem de amortizare adaptabil, coborata cu 15 mm, ce inlocuieste suspensia sport clasica).
Ca alternativa, noua Clasa E poate fi echipata cu suspensie pneumatica AIRMATIC – singurul autoturism din segment ce ofera aceasta optiune. Avantajele sistemului sunt: trei camere de diferite marimi montate la puntea spate si doua camere la puntea fata, care permit controlul pe trei niveluri a caracteristicii de amortizare. Astfel, pasagerii se bucura de o suspensie confortabila si de un sentiment de siguranta oferite de stabilitatea masinii pe masura ce viteza creste.
Mai mult, suspensia pneumatica adaptiva AIR BODY CONTROL, foarte sensibila si cu viteza de reactie mare, este prevazuta cu functia de autonivelare pentru calatorii excelente chiar si atunci cand masina este incarcata. Totodata, aceasta controleaza automat nivelul de inaltare a caroseriei in functie de viteza si reduce consumul de carburant pe autostrada, de exemplu, coborand caroseria la nivelul minim.
Suspensia pneumatica este completata de un sistem de amortizare electronic, care functioneaza in permanenta si adapteaza in mod automat nivelul de amortizare pentru fiecare roata, in functie de situatia de condus si conditiile de drum. Este astfel asigurata o excelenta filtrare a zgomotului si vibratiilor, precum si o tinuta de drum excelenta si o dinamica de condus remarcabila.
Mai mult, comutatorul DYNAMIC SELECT montat pe bord ofera soferului posibilitatea de a alege dintre patru moduri AIR BODY CONTROL: Confort, ECO, Sport si Sport+. Optiunea suplimentara Individual permite soferilor sa configureze autovehiculul conform propriilor preferinte.
Conceptul Mercedes-Benz Intelligent Drive ridica siguranta, confortul si asistenta oferite soferului la noi niveluri. Active Brake Assist, inclus ca dotare standard, avertizeaza soferul asupra situatiilor de accident iminente, asigura asistenta optima in cazul franarii de urgenta si, daca este necesar, activeaza automat franarea. Pe langa identificarea autovehiculelor care se deplaseaza incet, opresc sau stationeaza, sistemul poate identifica pietonii care traverseaza prin fata autovehiculului.
Incluse de asemenea ca dotari standard sunt si functiile ATTENTION ASSIST cu sensibilitate reglabila, ce avertizeaza soferul in caz de neatentie sau somnolenta, si CROSSWIND ASSIST, ce ajuta soferul in cazul unor curenti laterali puternici, mentinand astfel stabilitatea masinii.
Principalele caracteristici ale pachetului Driver Assistance, ce fac din Clasa E cea mai inteligenta limuzina din clasa sa, includ DRIVE PILOT (sistemul reprezinta pasul urmator facut de Mercedes-Benz catre condusul autonom), Active Brake Assist cu functia de asistenta in trafic, Evasive Steering Assist si o serie de alte sisteme de asistenta avansate.
In plus, noua gama de optiuni disponibile la Noua Clasa E include PRE-SAFE impulse side, PRE-SAFE Sound si farurile de inalta rezolutie MULTIBEAM LED, fiecare cu 84 de LED-uri de inalta performanta.
Performanta aerodinamica reprezinta unul dintre principalele motive din spatele eficientei remarcabile ale Noii Clasa E. In acest caz, Clasa E stabileste noi standarde, cu un coeficient record (valoare cd) de 0,23. Pentru a realiza acest lucru, expertii in aerodinamica au fost nevoiti sa optimizeze numeroase detalii si sa puna in aplicare idei noi. De exemplu, sistemul AIRPANEL Advanced, disponibil pentru cele mai multe motoare din gama modelelor de baza si ale liniei EXCLUSIVE, deschide grila radiatorului cu ajutorul unei fante reglabile atunci cand este nevoie de racire suplimentara si, in plus, dispune de o a doua trapa in priza de aer de sub placuta de inmatriculare, pentru a imbunatati si mai mult performanta generala a sistemului. Mai mult, aerodinamica sofisticata a autovehiculului reduce zgomotul vantului si face din noua Clasa E un autovehicul mai silentios in comparatie cu unele modele din clasa de lux.