Dupa lansarea pe piata, MINI Clubman, cel mai recent model al marcii britanice, isi continua aventura de succes in segmentul premium al clasei compacte. Acum, impulsul suplimentar este oferit de aparitia versiunilor cu tractiune integrala. Noul MINI Clubman ALL4 combina conceptul de automobil inovator in segmentul compact premium cu o versiune si mai sportiva, dar si mai versatila a placerii condusului atat de emblematica pentru brand. Sistemul de tractiune integrala, nou dezvoltat pentru cea mai recenta generatie MINI, este disponibil la doua variante de motorizare.
Odata cu lansarea acestor variante MINI Clubman are loc si premiera noii generatii a sistemului de tractiune integrala ALL4, cu reglare electrohidraulica, masa optimizata si eficienta sporita, la cel mai mare si cel mai versatil model MINI. Sistemul de tractiune integrala reprezinta o alternativa ideala si un supliment la tractiunea fata caracteristica pentru MINI – totodata, sistemul dispune de un nou principiu de constructie, cu angrenaj conic de transmisie a puterii pe puntea fata, arbore de transmisie din doua sectiuni pentru transferul puterii si ambreiaj multidisc Hang-On in diferentialul puntii spate. in plus, distributia cuplului intre rotile fata si cele spate este adaptata cu precizie in functie de situatie datorita interconectarii unitatii de control ALL4 cu sistemul Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilitatii). Reactia rapida la schimbarile stilului de condus si ale suprafetei drumului permite o manevrabilitate sportiva extrema si proprietati superioare de tractiune in orice conditii de vreme sau drum.
La lansarea pe piata a noilor MINI Clubman ALL4, modelele vor dispune de motoare foarte puternice din cea mai noua generatie, echipate cu tehnologie MINI TwinPower Turbo, dar si de actualele versiuni de transmisie, manuala sau Steptronic. Pentru motorizarea pe benzina (propulsor de 2,0 litri, cu patru cilindri, ce dezvolta 192 CP), MINI Cooper S Clubman ALL4 este echipat standard cu transmisie manuala cu sase trepte, dar optional poate fi comandat si cu varianta Steptronic, cu opt trepte. Pentru cei care aleg modelul MINI Cooper SD Clubman ALL4, cu motor diesel de 2,0 litri (patru cilindri, 190 CP), transmisia automata Steptronic cu opt trepte este echiparea standard.
Noile MINI Clubman ALL4 ofera o placere intensa a condusului datorita motoarelor puternice si transferului puterii, cu optimizare a tractiunii, catre toate cele patru roti. In plus, pentru ca sentimentul de sportivitate sa fie si mai prezent, varianta optionala de transmisie – Steptronic cu opt trepte – dispune de clapete de schimbare pe volan si functie Launch Control, astfel ca acceleratia este foarte dinamica la demaraj. Nivelul optimizat al consumului si emisiilor se datoreaza eficientei dovedite de designul si functionalitatea noului sistem de tractiune integrala ALL4, precum si utilizarii vaste a tehnologiei MINIMALISM.
Sistemul de tractiune integrala ALL4 reprezinta si o contributie suplimentara la cel mai inalt nivel atins vreodata de un model MINI in ceea ce priveste caracter practic cotidian si potrivirea pentru calatorii lungi. in orice moment, noul MINI Clubman ALL4 combina sentimentul go-kart caracteristic marcii cu proprietati de manevrabilitate in conditii de siguranta si confort superior al condusului. Aceasta se datoreaza si calitatii deosebite a tehnologiei suspensiei, unica in cadrul unui mediu competitiv, care dispune de punte fata cu brat transversal si punte spate cu multibrat.
In echiparea standard, MINI Clubman ALL4 dispune de sistem Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilitatii), care include Dynamic Traction Control (DTC / controlul dinamic al tractiunii), Electronic Differential Lock Control (EDLC / controlul electronic al diferentialului) si Performance Control, in timp ce suspensia sport si Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizoarelor) pot fi comandate optional.
Cele patru usi laterale, dar si usile spate caracteristice, divizate si cu deschidere laterala, contribuie la nivelul ridicat de versatilitate a modelului. in interior, clientii dispun de cinci locuri integrale, de o bancheta al carei spatar se poate rabata in raport 40:20:40 si de un portbagaj al carui volum este de 360 de litri. Prin rabatarea spatarului banchetei, capacitatea maxima de stocare a compartimentului de bagaje ajunge la un maximum de 1.250 de litri.
Interiorul vine cu un design complet nou, in care se remarca panoul de instrumente lat – cu cadru de contur al cockpitului in sectiunea superioara -, tabloul de bord pe coloana de directie sau instrumentul circular central cu diferite functii integrate. Sub instrumentul central se regasesc panoul de control al aerului conditionat si comutatoarele caracteristice MINI, in timp ce pe consola centrala se afla frana electrica de parcare, compartimentele de stocare, doua suporturi pentru pahare, controlerul MINI si cotiera.