John Cooper Works lanseaza cel de-al doilea sportiv de top din noua generatie a modelului. Particularitatile distinctive de design reprezinta stilul inconfundabil John Cooper Works si permit ca acest sportiv de exceptie sa se diferentieze clar de noul MINI Cabriolet.
La baza calitatilor sportive ale noului model se afla motorul de 2,0 litri, cu patru cilindri, care a fost dezvoltat exclusiv pentru versiunile John Cooper Works. In plus, actuala generatie a propulsorului se bazeaza pe tehnologia MINI TwinPower Turbo, care permite obtinerea unor performante superioare, dar si a unei eficiente remarcabile. Este cel mai puternic motor din portofoliul MINI, reusind sa dezvolte un maxim al puterii de 231 CP – o crestere de 20 CP fata de modelul anterior si de 39 CP fata de noul MINI Cooper S Cabriolet. Nici cuplul nu este unul de neglijat in cazul noului MINI John Cooper Works Cabriolet, varful curbei fiind atins la 320 Nm.
In echiparea standard, automobilul dispune de o transmisie manuala, cu sase trepte, dar ca optiune poate fi comandata transmisia sport Steptronic, tot cu sase rapoarte. Pe cat este de sportiv, pe atat este de eficient, iar datele de consum si emisii sustin aceasta afirmatie: in ciclul de testare EU, consumul mediu mixt este de 6,5 l/100 km (cu transmisie automata: 5,9 l/100 km).
Acceleratia de la 0 la 100 km/h este reusita in cazul modelului echipat cu transmisie manuala in 6,6 secunde, cu 0,3 secunde mai buna comparativ cu generatia anterioara, respectiv in 6,5 secunde (-0,6 secunde) pentru cel cu transmisie Steptronic. Viteza maxima a crescut si ea cu 7 km/h si ajunge acum la 242 km/h (in echiparea cu transmisie automata: 240 km/h).
Puterea oferita de motor este transferata catre rotile puntii fata, iar tehnologia de inalta calitate a suspensiei beneficiaza de un reglaj adaptat conceptului automobilului si caracteristicilor de performanta ale propulsorului. Echiparea standard include sistem de franare sport Brembo, jante John Cooper Works de 17 inch, din aliaj usor si cu design Track Spoke, si sustinere a directiei Servotronic in functie de viteza. De pe lista dotarilor standard nu lipseste Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilitatii), cu DTC (Dynamic Traction Control / controlul dinamic al tractiunii), EDLC (Electronic Differential Lock Control / controlul electronic al diferentialului) si Performance Control, in timp ce sistemul Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizoarelor) poate fi comandat optional.
In premiera, modelul beneficiaza de un acoperis nou din material textil, care poate fi deschis/inchis integral electric si a carei operare se face cu un nivel redus de zgomot. Prin apasarea unui buton, deschiderea, respectiv inchiderea soft topului se realizeaza integral automat in doar 18 secunde, chiar si la o viteza de deplasare de pana la 30 km/h. Pe de alta parte, la orice viteza a automobilului, este disponibila functia de culisare a acoperisului. In cazul in care clientul isi doreste personalizarea acoperisului, optional este disponibil pavilionul MINI Yours cu grafica high-end Union Jack integrata.
In comparatie cu modelul anterior, dimensiunile automobilului, ecartamentul si ampatamentul sunt semnificativ mai mari. In plus, si spatiul tuturor celor patru locuri a fost optimizat, iar locurile din spate au caracterul unui scaun individual si suprafata mai mare a sezutului. Si capacitatea portbagajului a fost extinsa, astfel ca volumul este de 215 litri atunci cand acoperisul este inchis, respectiv de 160 de litri atunci cand se ruleaza cu automobilul decapotat.