Ateca, primul SUV din istoria SEAT
11.02.2016
        
Distribuie acest articol!   

SEAT a prezentat oficial, la Barcelona, primul sau SUV, denumit Ateca. Dezvoltat pe platforma modulara MQB a Grupului Volkswagen, Ateca este “varul” de la SEAT al noului VW Tiguan, care va avea o versiune si sub sigla Skoda. Mai jos, comunicatul de presa dufizat cu ocazia prezentarii oficiale a acestui model.

Ateca este o combinatie unica de design aparte, dinamism si placere a condusului, versatilitate urbana si utilitate convingatoare. Conectivitatea de top, sistemele de asistenta inovatoare si gradul mare de eficienta a motoarelor sunt printre cele mai importante propuneri tehnologice si fac din SEAT Ateca unul din cele mai inovatoare SUV-uri din segment. Calitatea de exceptie, precizia asamblarii si un raport foarte atractiv calitate-pret il recomanda pe Ateca drept un adevarat model SEAT. Ateca transforma fiecare zi si fiecare kilometru parcurs intr-o experienta.

"SEAT Ateca este urmatorul pilon al marcii, urmand succesul modelelor Leon si Ibiza. Segmentul SUV ne oferta oportunitati imense, mai ales tinand cont de faptul ca vanzarile in Europa de Vest vor creste cu 25%", spune Luca de Meo, presedintele Comitetului Executiv al marcii SEAT. "In plus, lansarea acestui model reprezinta o contributie esentiala la imbunatatirea imaginii marcii noastre. Aceasta este provocarea noastra principala".

SEAT Ateca va fi disponibil intr-o gama larga de motoare inca din faza de pre-vanzare din aceasta primavara. Puterea motoarelor turbo pe benzina TSI si a motoarelor diesel TDI variaza de la 115 CP la 190 CP, cu tractiune fata sau tractiune integrala, in combinatie cu cutie de viteze manuala sau cu cutie de viteze automata DSG. Gama extinsa de optiuni include faruri cu tehnologie full-LED, sisteme de asistenta cum sunt functia inovatoare pentru evitarea ambuteiajelor in trafic si noua functie Emergency Assist, ultima generatie de sistem infotainment cu ecran tactil de 8 inch si conectivitate Full Link. Trei variante de echipare ofera culori si materiale de cea mai buna calitate pentru a veni in intampinarea tuturor gusturilor, nivelul de echipare top purtand denumirea XCELLENCE.

Pastrand traditia SEAT, numele Ateca deriva din geografia spaniola. Satul Ateca se afla in vestul orasului Zaragoza, in inima Peninsulei Iberice.

Designul este total inconfundabil. Limbajul designului tipic SEAT se regaseste si la acest SUV, reprezentand o combinatie surprinzatoare de dinamism si functionalitate, amprenta modelului emblematic Leon fiind prezenta in proiectarea mai multor elemente.Totusi fiecare detaliu luat in parte a fost dezvoltat cu multa atentie si dus la urmatorul nivel in cazul noului model Ateca.

Partea din fata a Ateca este prin urmare 100% SEAT si totusi 100% SUV. Grila larga emana siguranta de sine in timp ce forma bine definita a farurilor nu lasa nicio urma de indoiala asupra trasaturilor dinamice ale Ateca. In acelasi timp SUV-ul mentine o postura ce induce soliditate si incredere.

Printre propunerile tipice ale brandului SEAT se afla si dotarea optionala faruri cu tehnologie full-LED, ce dau o lumina intr-o nuanta placuta, extrem de deschisa, si care lumineaza excelent. Combinate cu semnatura triunghiulara a luminilor de zi, impactul general este absolut unic. La Ateca, luminile semnalizatoare sunt de asemenea parte integranta a acestei semnaturi.

Tehnologia de ultima generatie si o experienta puternic orientata emotional merg mana in mana in SEAT Ateca. Unul dintre exemple este “welcome light”. In momentul in care descui usile, LED-urile din oglinzile exterioare ilumineaza zona din imediata apropiere a usilor, proiectand numele si silueta modelului Ateca pe asfalt.

Interiorul se afla in perfecta armonie cu designul exterior. Interiorul, de asemenea, combina caracterul elevat, rafinat, dar totusi dinamic, cu acel sentiment de soliditate si siguranta atat de pretuit de catre soferii ce conduc SUV-uri. Factorii cheie sunt pozitia inaltata pe care o ai atunci cand stai la volan, precum si vizibilitatea asupra drumului si bandourile solide de pe usi.

Bordul este proiectat astfel incat soferul sa fie in centrul atentiei. Butoanele de control sunt pozitionate grupat, in timp ce ecranul sistemului de infotainment (cu o diagonala de pana la 8 inch) este in imediata apropiere. Consola centrala integreaza perfect atmosfera tipica SUV (ergonomie, soliditate) cu  caracterul sportiv, reprezentat de schimbatorul de viteze cu o cursa scurta.

Avand la exterior o lungime de 4,36 metri, Ateca ofera cea mai buna utilizare a spatiului in segmentul sau si un portbagaj de 510 in configuratia standard sau 485 de litri la versiunile cu tractiune integrala. Caroseria se evidentiaza prin faptul este incredibil de versatila, dar si prin structura usoara datorata unei proiectari inteligente. Incredibil de rigid, modelul Ateca este printre cele mai usoare vehicule din segmentul sau, ceea ce ii asigura soferului o experienta agila la condus si nu doar pentru conditii de trafic urban.

Odata ce soferul a intrat in masina, atentia ii este atrasa de butonul iluminat de start, precum si de inelul de lumina din jurul acestuia care pulseaza in ritmul unei batai de inima. Acestea indica faptul ca Ateca este pregatit de aventura, urmatorul drum fiind doar un pretext. Butonul SEAT Drive Profile este la indemana pentru a putea adapta imediat masina la tipul de traseu parcurs, la conditiile de drum si preferintele personale.

Gama de sisteme de asistenta pe care soferul le are la indemana este reprezentativa. Unul dintre exemple este Traffic Jam Assist. Aceasta functie de asistenta ajuta cand traficul este aglomerat si face mai suportabila situatia in care deplasarea se face in coloana. Sistemul actioneaza automat asupra directiei, acceleratiei si sistemului de franare conform parametrilor setati. La viteze mai mari de 60 km/h sistemul ofera suport pentru rularea cu viteza constanta si mentinerea benzii de deplasare. O noua dotare de siguranta este Emergency Assist: daca soferul ramane inactiv o anumita perioada de timp, masina emite initial un semnal vizual si apoi o atentionare acustica, urmate in final de o activare scurta a franelor. Daca tot nu apare o reactie din partea soferului, Ateca incetineste pana cand se opreste, pastrand banda in tot acest timp. Alte dotari tehnice sunt Active Cruise Control cu Front Assist, Traffic Sign Recognition, Blind Spot Detection, Rear Traffic Alert sau Top View.

Conectivitatea, conectarea constanta cu lumea digitala, este un subiect important pentru multe persoane atunci cand vorbim de un stil de viata modern si urban. SEAT Ateca ofera cel mai inalt nivel de conectivitate – cu cea mai noua generatie de sisteme infotainment Easy Connect, SEAT Full Link si aplicatia SEAT ConnectApp: Media System Plus, cu ecranul sau de 8 inch, este in centrul atentiei, Connectivity Box din consola centrala a SEAT Ateca permite pentru prima data incarcarea wireless pentru smartphone. SEAT Full Link este universul conectarii pentru utilizatorii oricarui model de smartphone ingloband MirrorLink, Apple CarPlay si Android Auto.

Placerea extraordinara a condusului se afla in centrul valorilor brandului SEAT. In special Leon este o combinatie unica de precizie si agilitate, confort si siguranta, asa cum o confirma si reactiile entuziasmante ale clientilor si numeroasele teste comparative facute de catre jurnalisti din toata Europa. Ateca este la fel de impresionant cand vine vorba despre a indeplini aceste combinatii promitatoare. Cu un caracter compact, motoare puternice si suspensii perfect reglate, ofera performanta si manevrabilitate care seteaza un nou standard printre competitorii sai din clasa SUV. Si se potriveste perfect pentru un stil de viata urban si versatil. 

Felul dinamic in care se conduce Ateca este rezultatul unei game de motoare de ultima generatie cu supraalimentare turbo. Gama de putere este cuprinsa intre 115 CP si 190 CP, iar caracteristica cuplului de motor este uimitoare pe o plaja larga de turatii, raspunzand astfel dorintei de performanta a fiecarui sofer. Paleta de motoare diesel incepe cu 1.6 TDI si 115 CP. Varianta 2.0 TDI este disponibila cu 150 si 190 CP. Consumul variaza de la 4,3 la 5,0 litri / 100 km, iar emisiile CO2 se incadreaza intre 112 si 131 grame / km. In cadrul motoarelor pe benzina, nivelul de intrare este asigurat de catre motorul 1.0 TSI de 115 CP. Motorul 1.4 TSI de 150 CP dispune de sistemul de dezactivare a cilindrilor atunci cand se ruleaza in sarcina partiala. Consumul si emisiile pentru aceste motoare sunt intre 5,3 si 6,2 litri si respectiv intre 123 si 141 grame.

Distribuie acest articol!