Renault a dezvaluit zilele trecute un show-car foarte apropiat de versiunea finala a viitorului Alpine, care ar urma sa fie lansat in al doilea trimestru din 2017. Interpretarea moderna a legendarului Alpine se va comercializa prin intermediul unei retele de concesionari Renault selectati, capabili sa fata fata pretentiilor unei clientele de top.
Renault sustine ca aceasta noua versiune Alpine, inspirata de celebra Berlinette A110, castigatoare in Raliul Monte-Carlo, este "80%" definitiva. Varianta finala este asteptata spre finele acestui an.
Atuurile noului Alpine vor fi greutatea redusa (datorita sasiului din aluminiu), agilitatea (motorul este amplasat dupa clasica solutie central-spate) si senzualitatea (designul este, la fel ca la versiunea clasica, deosebit de seducator).
Sasiul a fost dezvoltat de Renault Sport, iar spiritul de competitie se regaseste si la interior, unde designul este simplu si foarte… tehnic. Caracterul sportiv este dat de motorul turbo in 4 cilindri, special rafinat pentru Alpine. Puterea nu a fost inca dezvaluita, dar este suficienta pentru a asigura clasica acceleratie 0-100 km/ora in mai putin de 4,5 secunde.
Presedintele Carlos Ghosn a precizat ca acest model este o prima piatra pusa la temelia noului edificiu Alpine, prin care se doreste crearea unei marci puternice si autonome, inclusiv in termeni de rentabilitate.
Cat despre pret, Ghosn a spus ca va fi sub 80.000 de euro, suma medie cu care se vinde astazi un Alpine de colectie. Comercializarea va incepe cu principalele piete europene, in frunte cu Franta, Germania, Marea Britanie si Belgia. Vor fi vizate insa si alte regiuni de pe glob, avand in vedere ca piata de modele sport, cifrata la 200.000 de unitati anual, are un potential de crestere de 50% pana in 2020, dupa parerea celor de la Renault. America de Nord detine 40% din total, Europa 35%, air Asia 15%. In Europa, cele mai importante piete sint Germania si Marea Britanie, fiecare cu cate 30%.
Renault intentioneaza sa angajeze noul Alpine in competitii sportive majore, precum Mondialul de anduranta, la categoria LMP2, incepand de anul viitor. Este prevazuta si participarea la cursa de 24 de ore de la Le Mans.
Productia va fi asigurata de uzina de la Dieppe, un loc plin de istorie pentru Alpine. Tot acolo se produc in prezent si modelele RS de la Renault.