A patra generatie Megane vine cu cea mai avansata tehnologie Renault
21.03.2016
        
Distribuie acest articol!   

La 20 de ani dupa aparitia primei generatii Megane, timp in care s-au vandut peste 6,6 milioane de unitati in intreaga lume, Renault isi reinnoieste gama si lanseaza a patra generatie a modelului sau compact. Prezentata la Salonul Auto de la Frankfurt, noua generatie Megane adopta un design provocator si ofera un pachet tehnologic unic, caracteristic modelelor din segmentele superioare.

Am avut ocazia sa testam noul Megane in doua dintre cele patru versiuni de echipare, Intens si GT, adica varfurile motorizarilor diesel (Energy dCi de 130 CP), respectiv pe benzina (Energy TCe de 205 CP). Prima motorizare a fot cuplata la o transmisie manuala cu 6 trepte, iar cealalta la transmisia automata cu dublu ambreiaj EDC cu 7 trepte.

Intamplarea a facut ca in prima zi de teste sa avem la dispozitie versiunea diesel si abia in a doua sa sa “crestem” la GT. Astfel, am avut ocazia sa ne bucuram cum se cuvine de tot ce ofera fiecare dintre aceste variante. Daca ar fi fost invers, poate ca am fi fost usor dezamagiti, ceea ce ar fi fost nedrept, avand in vedere multitudinea de dotari existente si pe versiunea Intens. Iata doar cateva, spre exemplificare: sistem de inchidere si demaraj tip "maini libere", faruri cu tehnologie full LED Pure Vision, tablou de bord complet digital, afisaj color tip TFT cu diagonala de 7 inch, sistem Multi-Sense, sistem multimedia R-LINK 2 conectat la ecran tactil, lumini ambientale corelate cu sistemul Renault Multi-Sense, jante din aliaj pe 16 inch, etc. Iar daca vorbim de motorizarea  Energy dCi 130, obligatoriu trebuie sa mentionam si consumul, de doar 4,0 litri/100 km, in ciclu NEDC!

Adevaratul spectacol se regaseste insa pe versiunea GT, oferita exclusiv cu motorizarea turbo pe benzina de 1,6 litri si 205 CP. Disponibila inca din momentul lansarii, aceasta varianta de top poarta o puternica amprenta a celor de la Renault Sport – nu ne referim aici doar la inscriptia de pe hayon, care a luat locul clasicului logo central Megane, ci in primul rand la pachetul de dotari –  sasiu 4CONTROL (cu 4 roti directoare), functie Launch Control padele la volan pentru cutia EDC, pedalier din aluminiu,  schimbator de viteze specific GT, volan din piele cu design sportiv, scaune fata tip GT cu tetiere integrate si difuzor spate cu design sportiv.

Dintre toate, cea mai importanta dotare este una care… nu se vede, dar in schimb se simte din plin: 4CONTROL. Noul Megane GT este primul model din segmentul compactelor ce beneficiaza de tehnologia celor patru roti directoare. Configurata de catre inginerii Renault Sport special pentru Noul Megane GT, aceasta tehnologie asigura sportivitate, dinamism si precizie in curbe, totodata oferind o placere inedita de a conduce. Am avut ocazia sa observam diferentele – altfel evidente la volan – dintre un Megane “clasic” si un Megane GT, in cadrul unui workshop organizat de gazdele noastre de la Renault Romania, pe kartodromul de la Prejmer.

Un alt atu major al noului Megane este sistemul multimedia R-LINK2, un adevarat centru de comanda cu display de 8,7 inch. Unic in segment, ecranul ofera un confort similar utilizarii unui smartphone sau a unei tablete. Tehnologia inclusa in sistemul Multi-Sense permite personalizarea comportamentului masinii, cu ajutorul a patru moduri pre-programate: Confort, Sport, Neutru, Eco si un mod Perso care poate fi setat de catre sofer. Fiecare mod, accesibil din sistemul multimedia R-Link 2 sau direct de pe consola centrala, gestioneaza raspunsul motorului, schimbarea de viteze a cutiei EDC, optiunile de confort ale habitaclului, ambianta luminoasa, variatia efortului volanului sau parametrii sistemului 4Control. Pachetul cu sisteme de asistenta la condus, toate moderne si usor de utilizat, ce includ si un head-up display,  asigura un plus de siguranta si confort.

Noul Megane se integreaza in mod fericit in actuala linie Renault. Innoirea a inceput in 2012 si dupa Clio, Captur, Kadjar si Talisman, iata ca a venit randul celui mai important model din gama sa adopte noua identitate de brand Renault, atat de inspirat croita de designerul sef, Laurens van den Acker. Se va produce exclusiv la uzina de la Palencia (Spania), unde Renault a investit peste 600 de milioane de euro pentru modernizare. O decizie fireasca, avand in vedere concurenta acerba de pe segmentul C, ale carui volume s-au dublat in ultimii 9 ani, cu 30 de milioane de unitati vandute anual in intreaga lume, dintre care 6 milioane in Europa!

Cu siguranta, noul Megane va fi un concurent redutabil! Punctele sale forte sunt designul exterior, ergonomia, confortul, calitatea materialelor de la interior si, mai ales, tehnologia, in frunte cu sistemele  4CONTROL si  R-LINK2. Noul Megane va fi disponibil in peste 50 de tari, iar in Romania comenzile vor fi deschise incepand cu data de 21 martie 2016. Pe piata de la noi va fi disponibil in versiunile Life, Zen, Intens si GT, la un pret de plecare cu TVA de 14.800 euro pentru versiunile pe benzina, respectiv de 16.150 pentru cele diesel. In octombrie anul acesta este asteptata si versiunea break.

 

Distribuie acest articol!