Cele doua concepte dezvaluite de Volvo, zilele trecute, prefigureaza viitoarele modele de clasa compacta ale constructorului suedez, S40 si XC40. Versiunile de serie urmeaza sa fie lansate in cursul anului viitor.
Noutatile fac parte din amplul proces de reinnoire completa a gamei pana in 2020. Primele modele din noua generatie Volvo au fost deja lansate – SUV-ul de mari dimensiuni XC90, limuzina S90 si break-ul varf de gama V90. Va urma gama compacta, denumita generic “Seria 40”, care va avea o noutate absoluta – SUV-ul XC40 – desenata, dupa cum se poate vedea in imaginile de aici, intr-un stil deosebit de spectaculos. O alta noutate majora o va constitui lansarea noii platforme tehnice CMA (Compact Modular Architecture), care a fost special conceputa pentru noua familie de modele compacte de la Volvo.
Un aspect important al seriei 40 in va constitui electrificarea – pe diferite versiuni compacte, construite pe platforma CMA, propulsia va fi 100% electrica, iar altele vor folosi motorizarile hibride reincarcabile Twin Engine. Volvo are ca obiectiv sa treaca de un milion de vehicule electrice si hibride, la nivel mondial, pana in 2025.
Motorizarea hibrida T5 Twin Engine va folosi un motor pe benzina in 3 cilindri, care urmeaza sa fie lansat anul acesta, combinat cu o transmisie in 7 trepte, cu dublu ambreiaj, si un motor electric. Motorizarea hibrida va fi disponibila ulterior lansarii noilor modele compacte, in schimb noile motoare diesel in 4 cilindri si pe benzina in 3 cilindri vor fi disponibile din primul moment.
Motorizarile electrice si Twin Engine vor contribui la indeplinirea obiectivului Volvo de crestere a vanzarilor anuale de la 503.000 unitati in 2015, la 800.000 in 2020, cu un mix de 10% pentru versiunile electrice si hibride.