Volkswagen a lansat astazi noua sa nava amiral, denumita Phideon. Lunga de 5,05 m, noua limuzina are de infruntat concurenta din partea marcilor premium compatriote, Mercedes, BMW si Audi.
Principalul obiectiv al acestui nou model este sa imbunatateasca imaginea marcii, mutand-o din zona celor generaliste, catre premium. De altfel, clientela-tinta o constituie cei care cauta dotari si finisaje premium, insa nu isi doresc o masina care sa se faca usor remarcata.
Prin urmare, Phideon vizeaza modele precum Audi A6, BMW Seria 5 sau Mercedes Clasa E. Spre deosebire de binecunoscutul Phaeton, noul Phideon este destinat in exclusivitate pietei din China. Totusi, o decizie ulterioara, privind si alte piete majore, nu este inca exclusa.
Versiunea de top este dotata cu un motor V6 de 3.0 litri TSI care dezvolta 300 CP, cuplat la transmisia integrala 4Motion. Intrarea in gama este asigurata de un motor de 2.0 litri TSI in 4 cilindri, oferta fiind completata cu o versiune hibrid reincarcabila.
Printre dotarile de top se numara suspensia pneumatica, sistemul de inchidere a usilor Soft Close, head-up display, vizualizarea nocturna, etc.
Phideon se produce in China, in cadrul parteneriatului SAIC-Volkswagen, si va fi comercializat la pretul de plecare de 48.500 euro.