Ford a prezentat zilele trecute, la Koln, acolo unde acest model este produs, noua generatie Fiesta. Declinata in patru versiuni constructive, printre care un crossover si un varf de gama denumit Vignale, modelul mini de la Ford adopta o noua strategie, pentru a ocupa o cota de piata cat mai mare, in segmentul sau.
A saptea generatie Fiesta se prezinta ca o citadina polivalenta, care trebuie sa duca mai departe rezultatele excelente – aproape 312.000 de unitati vandute in Europa, cifra care o situeaza in topul segmentului B (mini urban).
Noua Fiesta pastreaza stilul generatiei precedente, fata de care este mai lunga cu 7,1 cm (4,04 m). Cotele de gabarit usor marite, calandrul simplificat si stopurile coborate ii confera un aer de modernitate. La interior se regasesc noutati notabile, incepand cu ecranul tactil de 8 inch, care a permis desfiintarea a nu mai putin de 20 de butoane.
Ford a dotat noua Fiesta cu 15 sisteme de asistenta la condus, printre care avertizare la coliziune, franare de urgenta, detectare a pietonilor si sistemul multimedia Sync 3, cu comanda vocala, precum si sistemul audio B&O Play, o premiera pentru constructorul american.
Mare surpriza in cazul noii generatii Fiesta o constituie cele patru versiuni constructive distincte. Versiunea Active este primul crossover Ford din acest segment. Cu 18 mm mai inalta decat Trend si ranforsata la exterior cu o serie de elemente din plastic, Fiesta Active va concura cu modele precum Volkswagen Cross Polo si Hyundai i20 Active.
Versiunea sportiva continua sa se numeasca ST-Line. Mai joasa cu 18 mm fata de Trend, Fiesta ST-Line se distinge usor gratie jantelor din aliaj usor, parasocurilor si elementelor aerodinamice specifice. La interior, spiritul sportiv este asigurat de scaune, pedalerie si volan.
Pentru categoria premium a segmentului mini urban, acolo unde vanzarile au crescut cu 24% in primul semestru din acest an (pana la 14% din segmentul B), Ford a creat Fiesta Vignale, versiunea de top.
La exterior, fiecare versiune se distinge prin grila frontala specifica.
Ford mizeaza pe diversitate si in privinta motorizarilor, cu doua variante pe bezina, Ecoboost de 1,0 litri (de 100, 125 sau 140 CP) si 1,1 litri (de 70 sau 85 CP), si un diesel de 1,5 litri TDCi (de 85 sau 120 CP).
Noua Fiesta se va lansa pe piata europeana in vara anului 2017, insa versiunea Active isi va face debutul abia in 2018.