Skoda a prezentat primele imagini si informatii oficiale referitoare la noul sau SUV compact, care urmeaza sa isi faca aparitia pe piata pana la finele acestui an. Se numeste Karoq si vine in locul lui Yeti, iar schimbarea de nume indica dorinta constrctorului ceh de a rupe legatura cu vechiul model din segment si, implicit, speranta cehilor intr-un succes mai mare decat al predecesorului.
Din punct de vedere estetic, Karoq nu are nicio legatura cu Yeti. In schimb, este foarte apropiat de “fratele” mai mare Kodiaq si isi etaleaza apartenenta la noua identitate vizuala a familiei de modele Skoda.
Pentru prima oara la un automobil Skoda, bordul este disponibil si intr-o versiune cu panou de instrumente digital ce poate fi programat liber (afisajele pot fi setate in functie de dorintele individuale ale soferului). Conectivitatea este la ea acasa, gratie integrarii pe ecranul tactil de pe consola centrala a sistemului modular de infotainment al Grupului Volkswagen (MIB), din generatia a doua. Platforma SmartLink+, compatibila Apple CarPlay, Android Auto si MirrorLinkTM, este disponibila ca dotare optionala pentru sistemul de infotainment de baza numit Swing.
In stil clasic Skoda, portbagajul poate atinge cifre imense de volum, de 521 -1.630 – 1.810 litri, iar accesul este facil gratie pedalei virtuale pentru deschiderea hayonului, fara utilizarea mainilor. Cu 2 cm mai mare decat “varul” spaniol Ateca, Karoq masoara 4,38 m lungime, 1,84 m latime si 1,61 m inatime.
Sunt disponibile cinci motorizari turbo cu injectie directa (dintre care patru sunt noi), doua pe benzina si trei diesel, cu puteri intre 115 si 190 CP. Cu exceptia celor mai puternice motoare diesel, toate propulsoarele pot fi comandate cu transmisia manuala cu 6 trepte sau cu transmisia automata DSG cu 7 trepte. Motorul 2,0 TDI de 140 kW (190 CP) este oferit in echiparea standard cu tractiune 4×4 si cu transmisia DSG cu 7 trepte. Motorul 1,5 TSI dispune de functia speciala de dezactivare a cilindrilor.
Printre dotarile de top si sistemele avansate de asistenta ale noului SUV se numara farurile full-LED, franarea automata de urgenta, detectarea pietonilor, recunoasterea semnelor de circulatie si functia de selectare a modurilor de condus (cu modurile Normal, Sport, Eco, Individual si Snow 4×4).