SEAT ataca segmentul SUV urban cu Arona, un model care foloseste platforma MQB A0 a Grupului Volkswagen. Este un concurent direct pentru Citroen C3 Aircross si Hyundai Kona, cele mai recente aparitii in segment. Ca aspect, se apropie destul de mult de Renault Captur, liderul european al categoriei, mai ales in privinta exteriorului – dispune chiar si de personalizare in doua tonuri, cu nu mai putin de 68 de combinatii posibile.
Designul noului SUV de la SEAT imbina aspectul compact de la Ibiza cu robustetea „fratelui” mai mare, Ateca. Cel mai mic dintre cele trei modele care compun ofensiva SUV de la SEAT masoara 4,14 m lungime, fiind cu doar 8 cm mai mare decat mezina gamei, noua Ibiza. Are 1,54 m inaltime, cu 10 cm mai mult decat Ibiza, iar volumul portbagajului este de 400 litri.
Plansa de bord este organizata pe orizontal si dispune, pe consola centrala, de un sistem de infotainment cu touchscreen de 8 inch, compatibil Apple CarPlay, Android Auto si MirrorLink.
In stilul casei, Arona va avea patru veersiuni de finisare, Reference, Style, XCellence si FR, la aceasta din urma cel de la volan putand opta intre doua versiuni de suspensie si patru moduri de conducere. La fel ca la alte modele din gama, SEAT ofera si pentru Arona o serie de sisteme de asistare la condus, optionale sau in standard, in functie de versiune.
Gama de motorizari la momentul lansarii cuprinde cinci agregate turbo cu injectie directa, cu tractiune doar pe puntea anterioara. Oferta pe benzina este compusa din motorul in 3 cilindri de 1.0 litru TSI de 95 si 115 CP si de cel in 4 cilindri 1,5 TSI de 150 CP, cu dezactivarea cilindrilor, rezervat pentru versiunea FR. Motorizarile diesel sunt de 95 si 115 CP, cu cilindreea de 1,6 litri. Cutia de viteze cu dublu ambreiaj DSG este disponibila pe anumite motorizari.
Asamblat in Spania, in uzina SEAT de la Martorell, Arona va debuta pe piata in aceasta toamna, urmand sa-si faca debutul public in septembrie, la IAA Frankfurt.