Din cauza informatiilor recente aparute in presa germana, BMW Group si-a facut publica pozitia, mentionand ca regula de baza faptul ca automobilele BMW Group nu sunt manipulate si respecta cerintele legale respective. Acest lucru se aplica, desigur, si automobilelor diesel. Confirmarea acestui fapt este asigurata de rezultatele investigatiilor oficiale relevante la nivel national si international.
BMW Group respinge categoric acuzatiile conform carora automobilele diesel Euro 6 vandute de companie nu asigura un tratament adecvat al gazelor de esapament pentru ca rezervoarele AdBlue sunt prea mici.
BMW Group precizeaza ca tehnologia utilizata este in mod clar diferentiata de celelalte sisteme de pe piata. Astfel, spre deosebire de alti producatori, automobilele diesel ale BMW Group utilizeaza o combinatie de mai multe sisteme pentru tratarea emisiilor de gaze de esapament. Automobilele care folosesc injectia de uree cu AdBlue (SCR) pentru tratarea emisiilor de gaze de esapament utilizeaza si un convertor catalitic de stocare a NOx. Cu aceasta combinatie de tehnologii, sunt indeplinite toate cerintele legale privind emisiile si, de asemenea, se realizeaza performante foarte bune in ceea ce priveste emisiile in regim de condus real. Aceasta inseamna ca nu este necesara o rechemare sau o actualizare a software-ului de la modelele diesel tip Euro 6 pentru automobile BMW Group.
In plus, combinatia celor doua sisteme, impreuna cu recircularea gazelor de esapament, necesita un nivel mai mic de injectie AdBlue si duce la un consum foarte redus de AdBlue in comparatie cu alti producatori. Acest lucru permite optimizarea dimensiunilor rezervorului, obtinand, de asemenea, emisii foarte scazute in conditii de condus in regim real.