Nascut in 1964, Stephan Winkelmann este unul dintre cei mai respectati directori din industria auto. Germanul de 53 de ani a petrecut doi ani in armata, ca parasutist, insa a parasit armata pentru a-si incepe cariera in domeniul auto. Si iata-l astazi, in postura de director executiv al Bugatti Automobiles.
Noul rol nu ar trebui sa fie o surpriza, avand in vedere ca Wolfgang Durheimer a condus atat Bugatti cat și Bentley, din 2014. Vorbind de Bentley, constructorul britanic il primeste cu bratele deschise pe Adrian Hallmark, ca director executiv. In acelasi timp, Durheimer va ramane in Grupul Volkswagen, ca si consultant in proiectele legate de motorsport, inclusiv pentru un prototip electric anuntat la Pikes Peak 2018.
Winkelmann (foto) si-a inceput cariera in industria automotive la Mercedes-Benz si FIAT, apoi a trecut la Lamborghini, in 2005. Incepand cu 2016, Grupul Volkswagen l-a numit seful Audi Sport GmbH, cunoscut anterior sub denumirea de quattro GmbH. Paranteza: aceasta schimbare a numelui vine ca o consecinta a concentrarii pe vehiculele cu tractiune pe spate, cum ar fi Audi R8 RWS 2018.
Matthias Muller, care are rolul de presedinte al Consiliului de Administratie al grupului Volkswagen, a comentat: „Accept dorinta lui Wolfgang Durheimer de a se pensiona. La Bugatti a dus la capat epoca Veyron si, odata cu dezvoltarea lui Chiron, a deschis un nou capitol interesant pentru brand”. Si de aici incolo, este evident ca Winkelmann are multe de dovedit.
Dupa cum se stie, performantele noului Chiron sunt limitate in prezent de anvelope. Durheimer a deschis deja subiectul referitor la succesorul lui Chiron, care aproape sigur va beneficia de propulsie hibrida, pentru a putea depasi performantele oricarui alt hypercar de pe planeta.
Venom F5 este deja in spatele lui Chiron, iar Hennessey se asteapta sa confirme viteza maxima de 300 mile/ora la SEMA 2017. In comparatie cu capodopera tehnologica a lui Bugatti, Venom F5 este produs de Hennessey pe un buget mult mai strict. Asa ca nu va fi deloc usor pentru Winkelmann, avand in vedere si statutul lui Bugatti in cadrul Grupului Volkswagen si al industriei auto.
In fine, sa mai spunem ca Adrian Hallmark, in varsta de 55 de ani, se alatura echipei Bentley, venind din pozitia de director general pe strategie la Jaguar Land Rover. Anterior, a detinut functii la Porsche, Volkswagen si SAAB.