Dakar 2018 va fi o editie memorabila. Concurentii se afla in ultimul stagiu al pregatirilor pentru startul de pe 6 ianuarie, cand vor porni intr-o aventura de 9.000 de km prin America de Sud, pe unele dintre cele mai ostile terenuri de pe planeta.
ASO (Amaury Sport Organisation), organizatorul raliului a gandit un traseu intr-adevar special pentru cea de-a 40 aniversare a cursei. Pentru inceput, Dakarul revine in Peru unde se vor desfasura primele sase probe speciale. Directorul sportiv al raliului, Marc Coma, de cinci ori castigator la categoria moto, i-a asigurat pe concurenti ca in primele probe speciale vor rula in Peru “prin toate tipurile de nisip”. Revenirea in Peru dupa o absenta de cinci ani si intoarcerea in Desertul Atacama ii face nerabdatori pe concurenti.
Daca navigatia prin dunele din Peru va fi un succes, atunci concurarea la altitudini extreme va fi urmatoarea provocare, pentru ca raliul va ajunge in Bolivia. Pe langa ziua de odihna, programata pe 12 ianuarie in La Paz, la o altitudine de 3.600 m, Bolivia va gazdui si trei etape. In total concurentii vor petrece cinci zile la o altitudine de peste 3.000 de metri.
In ultimii ani, multi concurenti si-au vazut sansele la podium spulberate in Bolivia. Altitudinile extreme pot cauza lacune cand vine vorba de concentrare, iar conditiile meteo se pot schimba cat ai clipi. “Inca o data vad zilele petrecute la altitudine precum cheia acestei curse. Avem patru sau cinci zile la altitudini extreme si asta nu este niciodata usor de gestionat”, spune Stephane Peterhansel, de la Team Peugeot Total, pilot si detinatorul a 13 titluri in Raliul Dakar.
Pentru echipajele de la auto si camioane, precum si pentru pilotii de la moto si quad care vor reusi sa treaca peste zilele din Bolivia, ultima provocare va veni de la caldura sufocanta si durul teren din Argentina. De la mutarea raliului in America de Sud, etapele din preajma oraselor Belen si Chilecito, au intrat in istorie. In aceasta regiune este programata, in 2018, proba speciala Super Fiambala care pentru categoriile moto si quad va fi si a doua parte a unei etape maraton (nu este permisa interventia echipelor de asistenta tehnica). De aici traseul poate parea usor, insa orice se poate intampla, doar vorbim despre Raliul Dakar.