Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Kia, Seat si Volvo se lupta pentru editia europeana 2018 a titlului Masina Anului (COTY). Selectate dintr-o lista de 37 de modele noi, toate lansate in acest an sau care au devenit disponibile pana la sfarsitul anului 2017, pe cinci sau mai multe piete europene, finalistele si-au dovedit potentalul in diverse teste. Cu toate acestea, ele vor fi evaluate in continuare de cei 60 de membri ai juriului, din 23 de tari.
Castigatoarea va fi anuntat in ajunul deschiderii Salonului Auto de la Geneva. pe 5 martie 2018. Dar pana atunci, iata care sunt finalistele.
Alfa Romeo Stelvio
Prezentat anul trecut, la Salonul Auto de la Los Angeles, Stelvio este primul SUV al marcii italiene. Modelul are un design familiar, iar in versiunea de varf imparte cu Giulia QV motorul de 2,9 litri twin-turbo de 505h CP si 600 Nm.
Audi A8
Cea mai mare limuzina Audi a ajuns la cea de-a patra generatie si, in ciuda faptului ca are un stil evolutiv inspirat de conceptul Prologue, este un model complet nou, atat in exterior, in habitaclu cat si sub capota. Este, de asemenea, primul automobil capabil de rulare autonoma de nivel 3.
BMW Seria 5
Sustinuta de platforma CLAR si cu un aspect care i-ar permite sa treaca neobservata, noua generatie BMW Seria 5 s-a dovedit a fi un concurent demn de luat in seama si acum vrea sa plece acasa cu premiul ECOTY 2018. Este mai usoara, dar are o platforma evoluata, noi motoare si chiar o tehnologie de conducere autonoma, care permite soferilor sa se relaxeze in spatele volanului.
Citroen C3 Aircross
Raspunsul companiei franceze la Nissan Juke, Renault Captur, Opel / Vauxhall Mokka, Ford EcoSport si alte modele din respectiva categorie a debutat in aceasta vara, purtand denumirea C3 Aircross. Are un design neformal care seamana cu un crossover, spre deosebire de predecesorul sau MPV, si poate fi prezentat in diverse optiuni de personalizare, o caracteristica perfecta pentru a atrage un public tanar.
Kia Stinger
Cu un stil sexy si o platforma cu tractiune pe spate, Kia Stinger este un concurent direct pentru BMW Seria 4 Gran Coupe si Audi A5 Sportback. Spre deosebire de rivalii germani, modelului coreean GT are de partea sa avantajul pretului mai mic.
Seat Ibiza
Cea de-a cincea generatie Seat Ibiza are un stil inspirat de Leon si foloseste arhitectura MQB A0, o combinatie care ar putea-o transforma intr-un adversar puternic pentru Renault Clio, Opel / Vauxhall Corsa, Ford Fiesta si Peugeot 208. A fost prezentata pentru prima data la Salonul Auto de la Geneva din 2017, iar dotarile sunt nenumarate, inclusiv o serie de sisteme de asistenta pentru cel de la volan.
Volvo XC40
Cel mai mic SUV Volvo, frate cu XC60 si XC90, se numeste XC40. Are un design familiar, inspirat de cei doi frati mai mari ai sai, si este dezvoltat pe noua arhitectura modulara a companiei, CMA, care a fost creata impreuna cu Geely. Productia a inceput recent, in Belgia, iar primele unitati vor ajunge la clienti anul viitor.