Un Lamborghini trebuie sa iasa in evidenta, chiar si atunci cand este un SUV. O face printr-o linie de profil dramatic descendenta si un panou de bord angular. Pe scurt, este un SUV care nu poate fi confundat. Mai mult, este cel mai performant SUV din lume. Sau, daca vreti, este primul super SUV!
Nu vor fi prea multi proprietari de Urus care isi vor scoate masina off road, dar chiar si asa, pe langa modurile de rulare deja cunoscute, Strada, Sport, Corsa si Neve (un mod tipic pentru zapada), exista acum si modurile Terra (off-road) si Sabbia (nisip). Fiecare mod modifica suspensia pneumatica, iar modurile off-road maresc garda la sol. Sistemul de directie, preluat de la Aventador S, actioneaza si asupra rotilor posterioare cu pana la 3 grade si este disponibil indiferent de tipul suprafetei de rulare.
Cu 650 CP si de 850 Nm la dispozitie, provenind de la un V8 supraalimentat, Lamborghini Urus accelereaza 0-100 km/h in 3,6 secunde, 0-200 km/h in 12,8 secunde si atinge viteza maxima de 305 km/h. O versiune hibrid plug-in va fi disponibila ulterior.
Tractiunea este pe toate cele patru roti, cu ajutorul unei transmisii automate cu 8 trepte, controlata electro-hidraulic, in timp ce un convertizor de cuplu continua sa amplifice raspunsul agregatului twin turbo V8.
Urus cantareste putin sub 2.200 kg – mai putin decat un Cayenne Turbo, cu care imparte platforma MLB EVO.
Lamborghini spune ca Urus a preluat o serie de detalii de la batranul Lambo LM002, insa cele mai evidente sunt proportiile, acel raport „2/3 corp, 1/3 fereastra”, de la Aventador sau Huracan. La fel de impresionante ca liniile diagonale ale capotei sau imensele prize de aer sunt luminile frontale elegante, orizontale, dotate cu tehnologie LED si DRL cu traditionala forma a literei Y.
Spatele este dominat de linia joasa a pavilionului si gemaurile fara rame. Difuzorul din spate a fost inspirat de modelele Lamborghini de curse, cu evacuari intergrate, rotunde, duble.
Volumul portbagajului se poate mari de la 616 litri pana la 1.596 litri, prin coborarea banchetei din spate.
Sistemul LIS de pe Urus este capabil sa distinga comenzile vocale si permite utilizatorilor sa integreze pe deplin smartphone-urile prin Apple CarPlay sau Android Auto. Dotarea standard include si un sistem audio cu 8 difuzoare, iar optional este disponibil un sistem de inalta calitate Bang & Olufsen cu sunet 3D si putere de 1.700 W.
Preturile pentru Urus incep de la 171.500 euro, iar primele livrari sunt asteptate in primavara anului 2018.