Desi BMW s-a grabit sa anunte intr-un comunicat de presa cum ca este lider al segmentului premium pe 2017, in realitate lucrurile nu stau tocmai asa. Si asta pentru ca, in socotelile lor, cei de la BMW au adunat si vanzarile MINI, marca ce face parte, ce-i drept, din BMW Group, insa este, fara doar si poate, un brand distinct, de sine statator!
Anul 2017 s-a incheiat cu acelasi lider la nivel mondial, Mercedes-Benz, care si-a pastrat un avans considerabil fata de eternii sai rivali conationali, BMW si Audi. Mercedes a avut anul trecut o crestere de 9,9%, totalizand 2,29 milioane de unitati, cu circa 200.000 mai multe decat BMW.
De remarcat, totusi, reusita BMW, de a trece de pragul celor doua milioane de unitati (2,09)!
La nivel de grupuri, BMW Group (BMW si MINI) a adunat 2,463 millioane de exemplare in 2017, cifra cu care Daimler (Mercedes si Smart) nu a putut rivaliza, iar Audi nici macar nu are o entitate specifica.
Audi a totalizat 1,878 millioane de unitati vandute in 2017, cu o crestere de doar 0,6%, China fiind piata cu cele mai mari probleme pentru constructorul de la Ingolstadt.