Modelul care, in urma cu aproximativ 24 de ani, inaugura segmentul SUV compact, isi continua povestea de succes. In tot acest timp, Toyota RAV4 si-a pierdut destul de mult din designul initial. Acum insa, odata cu introducerea celei de-a cincea generatii, Toyota se intoarce la origini, noua generatie RAV4 fiind cea mai interesanta din istoria modelului.
Toyota a ales Salonul Auto de la New York pentru dezvaluirea noului RAV4, dar noul crossover nu va fi oferit doar pe piata din SUA. In Europa va ajunge insa abia la inceputul anului viitor.
Informatiile complete privind preturile si disponibilitatea urmeaza a fi stabilite, dar in esenta vor fi aceleasi ca la actual generatie.
Realizat pe platforma Toyota New Global Architecture (TNGA), noul RAV4 are ampatament marit, pentru a oferi mai mult spatiu la interior fara a-si mari semnificativ lungimea. Modelul este usor marit si are un design mai robust. Versiunile XSE, Limited si Adventure vor fi in oferta, dar nu se cunosc detalii referitoare la disponibilitatea lor pentru Europa.
Ca si versiunea americana, si cea europeana va avea doua optiuni de motorizare. Vorbim despre un motor conventional de 2,0 litri pe benzina si un hibrid de 2,5 litri. Specificatiile nu au fost inca anuntate, dar ambele vor fi disponibile cu tractiune integrala – mecanica în versiunea conventionala, electrica la hibrid. In primul caz va fi disponibila atat transmisia manuala, cat si cea automata.
La fel ca peste ocean, RAV4 se numara printre cele mai vandute modele Toyota si pe piata europeana. Dintre cele 927.060 de unitati vandute anul trecut pe batranul continent, RAV4 a numarat 112.537. aproximativ jumatate dintre acestea (58.612 unitati) fiind hibrid. Doar noul crossover C-HR și hatchback-urile Yaris si Auris, au depasit anul trecut RAV4, in Europa, la volume de vanzari.