Actualizare in clasa business: noul Audi A6 Sedan
31.05.2018
        
Distribuie acest articol!   

Noul Audi A6 este mai versatil decat oricand – cu digitalizare totala, confort sporit, sportivitate sporita si un design tehnic si elegant. Sistemul de raspuns tactil MMI digital ofera o operare intuitiva si chiar mai multa personalizare. Sistemele extinse de conectivitate si asistenta demonstreaza conectivitatea inteligenta pentru automobile. Suspensia combina confortul la rulare si stabilitatea ridicata cu sportivitatea sporita. Toate motorizarile folosesc un sistem hibrid. Despre toate acestea, pe larg, in comunicatul de presa redta integral, mai jos.

Acces rapid la functii si un grad inalt de personalizare – afisajul si sistemul de operare asemanator smartphone-ului se utilizeaza intuitiv in Audi A6. Acesta este, prin urmare, cel mai modern concept de operare din clasa sa. Doua afisaje mari inlocuiesc cele mai multe butoane si comenzi ale modelului anterior. Ca atare, este un prim exemplu de digitalizare end-to-end pe care noul A6 il aduce clasei business. Sistemul de operare complet digital ofera, de asemenea, un grad inalt de personalizare. In ecranul superior, butoanele pentru toate functiile pot fi setate in mod liber, similar experientei utilizatorilor cu aplicatiile smartphone. In ecranul de jos, utilizatorul poate crea pana la 27 de comenzi rapide individuale pentru functiile cheie ale vehiculului si de multe ori utilizeaza functii favorite cum ar fi numere de telefon, posturi de radio sau destinatii de navigare.

Utilizatorii aud si simt un clic de confirmare de indata ce degetul lor declanseaza o functie prin apasarea ecranului tactil. Utilizatorul poate regla intensitatea acestui feedback acustic si tactil, dupa cum este necesar. Soferul gestioneaza panoul de infotainment de pe afisajul superior, care are o diagonala a ecranului de 10,1 inch, daca a fost specificat sistemul de navigatie MMI plus. Afisajul inferior de 8,6 inch, situat in consola din tunelul central, este utilizat pentru controlul climatizarii si pentru functiile de confort si introducere a textului; incheietura mainii soferului poate sta pe maneta selectorului transmisiei automate.

Navigarea MMI plus include, de asemenea, bordul virtual Audi al carui afisaj de inalta rezolutie masoara 12,3 inch. Functionarea se face prin butoanele multifunctionale de pe volan. Exista, de asemenea, un afisaj frontal care proiecteaza informatii relevante pentru sofer in campul vizual al soferului pe parbriz, de exemplu o harta detaliata a intersectiilor pentru navigatie.

Pe langa sistemul de operare cu raspuns tactil MMI, A6 ofera de asemenea sistemul de control vocal cu conexiune online. Acest lucru permite ca o gama larga de functii ale vehiculului, cum ar fi controlul sistemului de aer conditionat, sa fie realizate folosind in mod curent comenzile de control vocal. A6 este astfel un partener inteligent de dialog si un partener de calatorie.

A6 ofera o gama completa de functii de navigatie, infotainment si de conectare Audi care o fac din acesta un sedan inteligent de clasa business. Cu fiecare profil, pana la sapte soferi pot stoca individual aproximativ 400 de setari preferate. Comanda vocala cu limbaj natural raspunde comenzilor si intrebarilor de operare pe baza datelor stocate la bord; de asemenea, cu informatii detaliate din cloud impreuna cu sistemul de navigatie optional MMI plus. Cu noul sistem, de conectivitate, noul Audi A6 este mereu online. Navigatia MMI este in versiune standard. Audi ofera optional navigatia MMI plus – un hub media foarte bine conectat. Modulul de transfer de date utilizeaza noul standard LTE Advanced. In ce priveste navigatia, ambele sisteme ofera multe inovatii, inclusiv o functie de auto-invatare bazata pe rutele parcurse. Ghidarea traseului este calculata online; sase actualizari online gratuite sunt asigurate pentru harta in primii 3 ani.

Serviciile de conectare online Audi includ informatiile privind indicatoarele rutiere si pericolele „car-to-X”. Aplicatia myAudi conecteaza smartphone-ul proprietarului la ecosistemele digitale ale celor Patru Inele. Tasta de conectare Audi permite soferului sa blocheze / sa deblocheze vehiculul si sa porneasca motorul cu ajutorul unui smartphone Android care utilizeaza o comunicatie NFC.

Navigatia MMI plus este mult mai atractiva, cu modulele optionale suplimentare, inclusiv posibilitatea de a alege intre doua sisteme de sunet. Versiunea de ultima generatie, sistemul avansat de sunet Bang & Olufsen, ofera, de asemenea, un sunet 3D fascinant.

Telefonia este, de asemenea, dusa la un nou nivel in ceea ce priveste functionalitatea, precum si calitatea sunetului si a conexiunii, datorita dispozitivului de telefonie Audi.

Cu pana la 39 de sisteme de asistenta pentru sofer, noul A6 stabileste noi standarde in clasa premium. Este astfel alegerea ideala pentru soferii cu rulaj ridicat, pentru clientii cu flote auto si pentru navetisti. Sistemele de asistenta a soferului cu mecanisme de control rafinate sporesc confortul si asigura suportul suplimentar pentru sarcinile soferilor. Aceasta include asistenta de rulare adaptiva.

De asemenea, sunt incluse sistemul de asistenta activa in cazul blocajelor de trafic si de asistenta pentru schimbarea benzii de rulare Audi, care ajuta la mentinerea vehiculului in banda de rulare cu o interventie usoara din partea directiei. Asistenta de urgenta imbunatateste siguranta prin oprirea vehiculului in caz de urgenta si efectuarea unui apel de urgenta. Acestea si alte functii sunt reunite in pachetul de asistenta Tour. Diferitele sisteme de asistenta pentru sofer sunt grupate in cele trei pachete Park, City si Tour. Pachetul de asistenta City include caracteristici precum noul sistem de asistenta la trecerile de pietoni.

In spatele sistemelor ample de asistenta se afla un modul de inalta tehnologie de la Audi: controlerul central de asistenta pentru sofer (zFAS). Acesta calculeaza in mod continuu un model detaliat al mediului printr-o cumulare a datelor senzorilor. In versiunea de varf, setul de senzori A6 include pana la cinci senzori radar, cinci camere pentru lumina vizibila si o camera cu infrarosu pentru asistenta la vizibilitatea nocturna, doisprezece senzori ultrasonici si un scaner laser – o alta inovatie de la marca celor Patru Inele.

Pentru a spori confortul si eficienta, toate motorizarile disponibile pe noul A6 sunt hibrid. Aceasta inseamna ca, dupa modelele A8 si A7, Audi a electrificat pe deplin o a treia gama de modele. Aceasta include un demaror cu alternator cu curea (BAS) care functioneaza impreuna cu o baterie litiu-ion cu capacitatea de 10 Ah. In combinatie cu motoarele cu sase cilindri, se utilizeaza un sistem hibrid usor de 48V. A6 se poate deplasa intre 55 si 160 km/h, iar sistemul start-stop cupleaza de la 22 km/h. In timpul deceleratiei, BAS recupereaza pana la 12 kW de energie. In conducerea in mediul real, tehnologia MHEV reduce consumul de combustibil cu pana la 0,7 litri/100 km.

Calatoriile lungi sunt atuul noului Audi A6. Cu un spatiu generos, multe caracteristici de confort si zgomot interior minim, sedanul de clasa business isi incanta atat soferul cat si pasagerii. Interiorul sau este chiar mai mare decat pe modelul anterior – A6 depaseste competitorii sai principali prin criterii importante cum ar fi spatiul pentru picioare la locurile din spate.

A6 este perfect echipat pentru calatorii lungi, cu noi functii de confort. Scaunele sunt noi. Optiunile de varf includ scaunele frontale cu contur personalizat, cu numeroase functii de reglare, dotate optional cu functie de ventilatie si masaj. Pachetul optional de calitate a aerului ofera un parfum subtil si imbunatateste aerul cu un ionizator. Acoperisul panoramic din sticla optional inunda interiorul cu lumina. Compartimentul de bagaje, cu o capacitate de 530 litri, poate gazdui doua genti de golf in cruce, in timp ce capacul portbagajului poate fi inchis electric, optional, prin miscarea piciorului sub portbagaj.

Nivelul redus de zgomot al lui A6 il face de asemenea ideal pe distante lungi. Structura caroseriei este un factor major in atingerea acestui obiectiv. Proiectat cu o constructie mixta din otel si aluminiu, corpul este extrem de rigid. Acesta ofera baza pentru rigiditate ridicata la torsiune, miscare minima a corpului si manevrabilitate sportiva si precisa.

Datorita acusticii sale sofisticate la contactul cu aerul, inclusiv a sticlei acustice, interiorul ramane mereu foarte silentios, chiar si la viteze mari.

Manevrabil in oras, sportiv pe drumurile de tara, pregatit si confortabil pe autostrada – noul Audi A6 este mai dinamic decat modelul anterior. Motivul este reprezentat de diferitele componente ale suspensiilor – de la controlul centralizat al tuturor sistemelor prin strategii de control, axe nou dezvoltate pana la noi caracteristici, cum ar fi directia optionala dinamica pe toate rotile.

Optional, Audi livreaza noul A6 cu sistemul de directie dinamic pe toate rotile. Cu aceasta configuratie, A6 se comporta mult mai compact decat un model de dimensiuni medii si cu o manevrabilitate mai mare decat orice alt model din segment, in ciuda lungimii sale exterioare de aproape 5 metri.

Directia pe osia din fata este dotata cu un dispozitiv de actionare cu unde; puntea spate este prevazuta cu o transmisie cu arbore care roteste rotile pana la 5 grade – fara egal in segment. La viteze de pana la 60 km/h, acestea se rotesc in directia opusa fata de rotile din fata, reducand astfel cercul de intoarcere cu pana la un metru.

La viteze de peste 60 km/h, rotile se rotesc in aceeasi directie, optimizand astfel stabilitatea atunci cand rulati in linie dreapta sau la schimbarea benzilor. In acelasi timp, pasagerii se bucura de un confort sporit al directiei atunci cand schimbarea benzilor de circulatie se simte mult mai putin in spate, in special.

Suspensia modernizata se face in mare parte din aluminiu usor. In ciuda rotilor mai mari comparativ cu predecesorul – pana la 21 de inch cu anvelope de 255/35 – confortul la rulare si zgomot este de prima clasa. Franele cu etriere fixe din aluminiu sunt montate pe puntea din fata. Audi ofera o gama de patru variante pentru configuratia suspensiei, marind astfel si mai mult echilibrul intre sportivitate si confort. Suspensia cu arc de otel este specificatia de baza; clientii pot alege de asemenea intre suspensia cu control al amortizoarelor ca suspensie generala, suspensia sportiva are si arcuri din otel si suspensia pneumatica adaptiva cu amortizare controlata.

Pe langa amortizoarele de socuri si suspensiile cu aer, platforma electronica a sasiului (ECP) controleaza de asemenea sistemul de directie dinamic integral si diferentialul sportiv actualizat, care distribuie in mod activ cuplul, dupa cum este necesar, intre rotile din spate in timpul virajelor rapide. Soferul poate ajusta setarile pentru toate suspensiile controlate in sistemul de manevrare dinamic al unitatii Audi – in modurile confort, automat si dinamic.

Distribuie acest articol!