Cea mai recenta creatie Ferrari este un unicat, denumit SP38. Constructorul italian spune ca este un automobil realizat pentru „unul dintre cei mai dedicati clienti Ferrari”, care are o „pasiune profunda pentru curse”. Si un cont pe masura in banca, am adauga noi…
Vopsit intr-un impecabil rosu metalic, in trei straturi, SP38 este construit pe sasiul modelului 488 GTB si a preluat propulsorul twin-turbo de la F40.
Din punct de vedere stilistic, masina isi concentreaza masa vizuala pe rotile din spate, cu spoilerul si capota motorului amintind de F40, si cu profilul in forma de pana care se ingusteaza spre fata. „Fata puternica si conica se extinde spre arcurile musculare ale rotilor, conferind masinii putere si agilitate”, spune Ferrari.
Capota motorului vine in continuarea lunetei si este realizata din fibra de carbon, cu trei fante transversale, cu rol de disipare a caldurii. Marginea posterioara a spoilerului „se leaga perfect de aripa si de difuzorul aerodinamic din partea posterioara, pentru a crea un cadru sugestiv in jurul volumului spatelui”.
In fata, farurile integrate au fost proiectate pentru a fi cat mai subtiri posibil, iar luminile zi au fost mutate intr-o „firida” ingusta, similara cu cea a modelului GTB 308.
Niciun cuvant despre propulsorul modelului SP38, dar se pare ca este vorba de motorul V8 de 3,8 litri de pe 488, care produce 660 CP.
Ferrari SP38 a fost prezentat in permiera saptamana trecuta, la celebrul Concorso d’Eleganza de pe malurile lacului Como, din Italia.