Prezentat in premiera la Salonul Auto de la Frankfurt, Noul Megane R.S. este disponibil si in Romania. Pretul pentru versiunea cu transmisie manuala si sasiu Sport incepe de la 30.000 euro cu TVA, in timp ce varianta cu o cutie automata EDC si sasiu Sport porneste de la 31.500 euro cu TVA.
A treia generatie a modelului emblematic nu isi ascunde ADN-ul dobandit din motorsport, devenind acum mai puternic si mai agil. Echipele de la Renault Sport Cars si-au folosit expertiza pentru a pregatinoul motor turbo de 1.8 litri cu 4 cilindri (1.798 cmc) care dezvolta 280 CP (205 kW) la 6.000 rpm, derivat din sinergiile Aliantei Renault-Nissan. Motorul a fost reproiectat datorita expertizei inginerilor de la Renault Sport Racing, integrand un nou sistem de racire, adaugand o priza dubla de aer la turbocompresor si regandind sunetul produs de sistemul de evacuare. Comparativ cu generatia anterioara de Megane R.S., acest motor turbo are un cuplu suplimentar de 30 Nm. Astfel, cu un cuplu de varf de 390 Nm, noul model garanteaza o experienta surprinzatoare de condus.
Cu ajutorul sistemului 4CONTROL, o premiera in segmentul hothatch, sasiul modelului ofera cele mai bune rezultate in ceea ce priveste agilitatea, eficienta si stabilitatea. Suspensiilecu tehnologie inspirata de lumea motorsport, imbunatatesc confortul in timpul utilizarii zilnice. Atunci cand se adopta un stil de condus mai sportiv, tehnologia optimizeaza aderenta si asigura un control mai bun, filtrand denivelarile si reducand oscilatiile.
Sistemul R.S. Monitor a fost, de asemenea, complet revizuit, devenind mai intuitiv si oferind optiuni extinse. Prin colectarea si sintetizarea informatiilor din aproximativ patruzeci de senzori raspanditi in jurul masinii, acesta poate afisa o gama larga de setari in timp real pe tableta touchscreen R-Link 2 de 8,7 inchi, cum ar fi: acceleratia, franarea, unghiul volanului, functionarea sistemul 4CONTROL, temperatura si presiunea. Mai mult, noul R.S. Monitor, de asemenea premiera in acest segment, permite inregistrarea secventelor de pilotaj, apoi analizarea si distribuirea acestora direct pe retele de socializare.
Pentru performante mai spectaculoase si inalte calitati dinamice, Noul MEGANE R.S. este mai lat si este echipat cu roti de 18 si 19 inch. O priza mare de aer permite racirea eficienta a motorului, in timp ce spoilerul spate este reproiectat, in beneficiul efectului downforce. Design-ul incorporeaza elemente din lumea competitiei, ca difuzorul spate, spoilerul F1 sau grila 3D reinterpretata de Renault Sport. Profilul sculptat si senzual al modelului MEGANE este caracterizat de accente estetice sportive. Sistemul de iluminare R.S. Vision si tehnologia sa patentata de Renault Sport aminteste de lumea curselor, oferind, in acelasi timp, un iluminat de inalta performanta, fara egal in segment.
Pentru prima data pe un vehicul de serie, Noul MEGANE R.S. prezinta noua sigla Renault Sport, comuna pentru Renault Sport Racing si Renault Sport Cars. De asemenea, este disponibila o noua nuanta de caroserie – Orange Tonic. O atentie sporita este acordata interiorului, modelul avand scaune fata sport cu tetiere integrate si cusaturi rosii, detalii gri carbon, tapiterie din material textile sau Alcantara, insertii RS.