Dupa ce s-a impus la Le Mans, anul trecut, prototipul Porsche 919 continua sa scrie istorie, pe diferite circuite celebre. De data aceasta este vorba de o evolutie radicala a acestui model de anduranta, care a fost conceputa special pentru stabilirea de noi recorduri, pe diferite circuite.
Seria a inceput la Spa Francorchamps si a continuat, zilele trecute, la Nürburgring, acolo unde marca germana detinea un record absolut, considerat istoric. Acesta a fost doborat intr-o maniera categorica de versiunea Evo a prototipului Porsche 919 de categorie LMP1!
Pe 28 mai 1983, un prototip Porsche 956 C, avandu-l in cockpit pe Stefan Bellof, a stabilit un timp exceptional, de 6’11”,130, pe un tur la Nürburgring. Timp care de atunci nu a mai fost corectat.
Din pacate, doi ani mai tarziu, Bellof si-a pierdut viata, intr-un accident petrecut la Spa, pe 1 septembrie 1985. Recordul sau a ramas insa in picioare pana astazi, cand un alt Porsche, de data aceasta modelul 919 Hybrid Evo, l-a corectat de o maniera entuziasmanta.
Noul record a fost stabilit de pilotul german Timo Bernhard, cronometrul fiind oprit la 5’19”550, un timp extraordinar pentru celebrul circuit care masoara 28,8 km! Vorbim, asadar, de unul dintre cele mai rapide automobile Porsche si de o diferenta de 35 de ani in materie de inovatie in industria auto, cu precadere in motorsport.
Filmul de mai jos prezinta onboard turul de pista cu noul record realizat de Timo Bernhard.