Familia 60 de la Volvo este completa. Dupa modelele SUV XC60 si break V60, a fost dezvaluita oficial si noua limuzina S60, prezentata de constructor ca un sedan sportiv premium. Principalii rivali sunt BMW Seria 3 si Mercedes Clasa C. Remarcabil este ca, in ciuda trendului puternic de pe piata, constructorul suedez nu a cedat modei coupe-urilor cu 4 sau 5 usi, pastrand arhitectura clasica, in trei volume.
Din punct de vedere estetic, noul model nu vine cu nicio surpriza notabila. In comparatie cu V60, modificarile se regasesc doar in partea din spate, marcata de grupurile optice supradimensionate, in forma literei C, cu linia de sus adusa pana in zona placii de inmatriculare.
Interiorul este realizat intr-un amestec de traditie scandinava si de tehnologie de ultima ora. Consola centrala este dominata de un touchscreen vertical, instrumentarul de bord fiind integral numeric.
Noul S60 foloseste platforma modulara SPA de la Volvo, inaugurata cu noile generatii ale familiilor de modele 90 si 60. Limuzina a crescut cu 12 cm in lungime, pana la 4,76 m, cu 5 cm in inaltime (1,43 m), iar ampatamentul este mai mare cu 9 cm (2,87 m). In schimb, a scazut putin in latime.
Marea surpriza se regaseste la motorizare, noul S60 fiind primul Volvo fara nicio varianta diesel! Producatorul anunta doua motorizari hibrid reincarcabile, cu transmisie integrala, la fel ca pe V60. De retinut versiunea T6 de 340 CP, care combina un agregat in 4 cilindri, de 2,0 litri, cu un motor electric amplasat in spate, precum si declinarea T8 de 390 CP, bazata pe acelasi sistem de propulsie. Transmisia standard este cea automata cu opt rapoarte. Versiunile mai modeste de propulsie vor fi anuntate ulterior.
Varful de gama este S60 T8 Twin Engine de 415 CP si poarta noul logo Polestar Engineered, fiind preparat de Polestar.
Asa cum era de asteptat, noul S60 exceleaza la capitolul securitate, fiind dotat cu cele mai avansate sisteme, gen franare automata de urgenta, detectarea pietonilor, biciclistilor si animalelor de mari dimensiuni, etc. Nu lipsesc dotarile de condus semi-autonom, un sistem de infotainment intuitiv, conectivitate 4G copatibila cu Apple CarPlay si Android Auto.
Asamblat in SUA, intr-o uzina noua, amplasata la Charleston, acest model se va comercializa in Europa incepand din primavara anului 2019.