Audi a prezentat oficial, zilele trecute, in sala Royal Danish Playhouse din Copenhaga, primele imagini si informatii referitoare la interiorul modelului 100% electric e-tron. Prototipul anticipeaza iminenta aparitie oficiala a primului automobil electric marca Audi, un SUV de lux.
Audi e-tron va oferi o experienta digitala inedita, atat in ceea ce priveste functionarea, precum si afisajul ecranului. De asemenea, va primul model produs in volum mare care va fi echipat cu oglinzi exterioare virtuale.
Interiorul ofera experiente sonore pure, rasfatandu-si soferul si pasagerii, la alegere, cu optiunea 3D a sistemului de sunet Bang & Olufsen Premium. Sistemul reproduce muzica exact asa cum a fost inregistrata in sala de concerte, fara efecte speciale. Totul este posibil datorita celor 16 difuzoare si a amplificatorului cu o putere de 705 wati.
Scena din interiorul prototipului Audi e-tron deseneaza un arc mare, asa-numitul wraparound. Acesta imbraca panoul de instrumente cu linii orizontale pronuntate, pana la panourile sculpturale ale portierelor, integrand armonios calota care acopera afisajul Audi virtual cockpit (dotare standard), al carui display usor pare ca pluteste in aer, precum si afisajele oglinzilor exterioare virtuale, disponibile ca dotare optionala.
Oglinzile exterioare virtuale ofera o experienta inedita din punct de vedere tehnic, plus numeroase avantaje practice, in ceea ce priveste confortul si siguranta. Suportul aplatizat al oglinzilor incorporeaza o camera video mica, ale carei imagini sunt procesate digital si sunt redate la interior, pe ecranele OLED de 7 inchi cu contrast inalt. Soferul poate ajusta diferite setari, folosind functia tactila a ecranelor. Detaliile imaginii pot fi mutate, pentru a afisa aria dorita. Utilizatorul poate, de asemenea, mari sau micsora imaginea. Din sistemul MMI, soferul poate selecta unul dintre cele trei moduri de afisare pentru diferite situatii: deplasarea pe autostrada, viraje si parcare.
La interior, consola centrala, asezata pe peretii laterali deschisi, atrage in mod deosebit atentia. Cotiera cu levierul pentru schimbarea treptelor pare ca pluteste deasupra consolei. Designul aerisit si performantele ridicate se contopesc armonios. Intreaga zona rezervata soferului este orientata, in mod evident, spre confortul acestuia.
Avand ampatamentul mare, de 2.928 milimetri, Audi e-tron ofera spatiu amplu pentru cinci pasageri, inclusiv bagajele acestora. Lungimea interiorului, spatiul de la nivelul capului pe locurile din fata si din spate, precum si spatiul de la nivelul genunchilor pe al doilea rand de locuri se inscriu in topul valorilor oferite in segmentul SUV-urilor premium. In spate, platforma joasa creeaza un plus de spatiu, inlocuind tunelul central obisnuit, de la modelele conventionale.
Imbinand interiorul confortabil si sofisticat cu propulsia electrica, prototipul Audi e-tron creeaza senzatii inedite in universul auto. Caroseria a fost finisata cu o izolatie fonica speciala, aplicata in toate zonele care ar putea genera zgomot. Zgomotul curentilor de aer care, de regula, domina acustic interiorul automobilelor la viteze incepand de la 85 km/h, aproape ca nu poate fi auzit de pasageri. Astfel, acestia pot purta discutiipe un ton confortabil, chiar si la viteze ridicate de deplasare.