La exact 20 de ani de la aparitia oficiala a primului Audi TT, a treia generatie a binecunoscutului coupe compact german a primit acum un facelift. Designul exterior usor revizuit este completat de motoare mai performante si dotari mai numeroase in echiparea standard.
La exterior, diferentele sunt discrete si se regasesc la parasocuri, prize de aer si calandru. Tabloul de bord digital, cu un display de 12,3 inchi diagonala, face parte din dotarea standard, alaturi de o serie de sisteme de securitate si de asistenta la condus.
Motorizarea unui TT standard a castigat in putere, pentru ca versiunea 40 TFSI dispune de 197 CP, iar 45 TFSI, de 245 CP, urmatoarele “trepte” fiind 180 CP si 230 CP. De la a doua versiune in sus se poate discuta de optiunea quattro, in timp ce la capitolul transmisie se poate opta intre cea manuala cu 6 trepte sau S Tronic cu dublu ambreiaj si 7 rapoarte, aceasta din urma insotita de tractiunea integrala quattro.
Versiunea de 2,0 litri TFSI de pe TTS a pierdut 4 CP, pana la 306 CP, insa are perfomante ameliorate: 0-100 km/ora in 4,5 secunde pentru Coupé, respectiv 4,8 secunde pentru Roadster, cu S Tronic in ambele cazuri. In fine, de remarcat disparitia versiunilor diesel pentru noul TT facelift!
Pentru a marca cei 20 de ani de la aparitie, noul TT va avea o serie limitata, de 999 exemplare, care vor beneficia de dotari speciale si personalizare “TT 20 Years”. Audi a mai anuntat si o versiune TTS Competition, dotata cu un eleron spate generos, jante pe 20 de inchi, etriere rosii, tapiterie din piele si anumite elemente finisate cu lac negru.
Comercializarea va debuta in toamna, pretul de start anuntat pentru Germania fiind de circa 35.000 euro pentru TT Coupé, 37.500 euro pentru TT Roadster, 54.500 pentru TTS Coupé si 57.000 euro pentru TTS Roadster.