Concursul de Eleganta Sinaia 2018
06.07.2018
        
Distribuie acest articol!   

In acelasi week-end in care s-a desfasurat Arlberg Classic Car Rally, editia 2018, despre care am relatat deja aici, in imprejurimile Castelului Peles s-a derulat un eveniment oarecum similar, insa la cu totul alte proportii. Chiar si asa, Concursul de Eleganta Sinaia este, poate, cel mai important de acest gen de la noi si iata ca tinde sa devina traditional.

O traditie interbelica, cu primele editii organizate in anii 1934 si 1935, precum si eleganta regala a Castelului Peles sunt ingredientele unui eveniment care capata o anvergura internationala tot mai importanta. Iar in calitate de principal sustinator al evenimentului, BMW Group este prezent in fiecare an cu momente importante din istoria marcii.

Concursul de Eleganta Sinaia isi propune sa onoreze pasiunea pentru automobil, acesta fiind etalonul principal in selectia automobilului. In fata Castelului Peles au fost prezentate modele care au insotit familii de-a lungul generatiilor sau in care s-au investit ani buni in restaurare. Si raspunsul publicului la pasiunea proprietarilor a fost pe masura. Sute de spectatori au infruntat ore intregi ploaia puternica, pentru a descoperi povestile automobilelor prezentate.

A fost inca un an de prezente exceptionale, incarcate de istorie. A opta editie moderna a adus la Sinaia 28 de participanti din 4 tari, toate automobile de exceptie. Una din cele mai rare marci de automobile din lume a fost prezenta in premiera la Sinaia – doar 52 de modele Ghia s-au construit in intreaga istorie. O alta prezenta deosebita la Sinaia a fost Karmann, unul din cei mai mari producatori necunoscuti de automobile, cu peste 3 milioane de modele produse pentru marci precum Audi, BMW, Mercedes, Porsche sau Chrysler. Volkswagen Karmann Ghia Typ este singurul model care a avut in prim-plan numele marcii germane. Modelul prezentat la Sinaia este un bun exemplu de pasiunea care defineste evenimentul – proprietarul a avut nevoie de peste 12 ani pentru restaurarea modelului, realizand mare parte a muncii de restaurare personal.

Ford Thunderbird 1964, Buick Riviera 1972 sau Cadillac DeVille 1960 au reprezentat in detaliu extravaganta de design americana postbelica, cu forme spectaculoase, aripi spate de mare dimensiuni („tail fins”) si solutii moderne de confort deja din acea perioada, precum aer conditionat, scaune electrice sau sistem de comutare automata intre faza lunga si faza scurta.

Marele castigator, Mercedes 540K Cabriolet A Sindelfingen, a fost prezentat de Tiriac Collection dupa ce a stralucit si la una din cele mai prestigioase evenimente de gen din lume, Concorso d’Eleganza Villa d’Este.

Fabricat in Romania este o categorie foarte importanta a evenimentului, menita sa readuca in prim-plan interesul pentru automobilele romanesti si sa incurajeze restaurarea acestora. Cu aniversarea de 50 de ani Dacia, 2018 a fost un an important in acest sens. Concursul de Eleganta Sinaia a privit inapoi catre anul 1968 si a oferit o scurta oglinda a acelui an, alaturand automobilelor Dacia din acea perioada si una din cele mai emblematice aparitii automobilistice ale anului 1968, un BMW 2002, lansat tot acum 50 de ani.

Distribuie acest articol!