Saptamana trecuta, uzina BMW Group din Dingolfing a inceput productia noului BMW Seria 8 Coupé, automobilul sport care va lansa ofensiva de modele BWM in segmentul de lux. In vedea pregatirii pentru noul model de serie, locatia de productie din Bavaria Inferioara a trecut printr-o investitie de cateva sute de milioane de euro. Mai multe inovatii digitale au fost integrate in procesele de productie, inclusiv sisteme de transport autonome si dispozitive inteligente.
Datorita nivelului ridicat de flexibilitate a sistemului de productie BMW, a fost posibil in mare masura ca noul BMW Seria 8 Coupé sa fie integrat in actualele structuri de productie. Automobilul sport de lux, care iese de pe linia de asamblare alaturi de modelele BMW Seria 5 si Seria 7, se bazeaza pe procese de productie incercate si testate.
Intr-un mediu extrem de competitiv, BMW 840d xDrive Coupé se bazeaza pe un motor diesel pentru a furniza tractiune superioara si consum de combustibil redus. Motorul diesel de 3,0 litri, cu sase cilindri dispusi in linie, genereaza o putere maxima de 320 CP si un cuplu maxim de 680 Nm.
Uzina BMW Group din Dingolfing utilizeaza din ce in ce mai mult dispozitive „wearables”. Aceste tehnologii informatice mobile purtate pe corp sustin personalul in diferitele operatiuni. Pe langa manusile-scaner inteligente ProGlove, o asa-numita „alarma exotica” va utiliza, de exemplu, alama cu vibratie a unui smartwatch pentru alertarea personalului cand un automobil cu optiuni de echipare non-standard vine pe banda si necesita atentie speciala.
De asemenea, ochelarii de realitate virtuala au fost utilizati in premiera in pregatirea personalului de asamblare: procesele de asamblare specifice pentru noul BMW Seria 8 Coupé au fost filmate si vizionate de angajati prin ochelarii VR. Aceasta le permite sa se familiarizeze cu noul model si procesele de echipare corecte inainte de inceperea productiei.
Pe langa productia principala de automobile, componentele auto, precum scaune si piese presate, si cele pentru sasiu si tren de rulare sunt si ele produse la uzina BMW Group din Dingolfing. Datorita experientei sale in procesarea aluminiului si anii de experienta in productia transmisiilor alternative, uzina BMW Group din Dingolfing furnizeaza locatiei de productie din Leipzig componentele principale pentru modelele BMW i, precum baterii de inalta tensiune, transmisii electrice si structuri Drive. In plus, la Dingolfing se produc acumulatori de inalta tensiune si motoare electrice pentru modelele hybrid plug-in ale BMW Group.
De asemenea, locatia face caroserii brute pentru toate modelele Rolls-Royce. „Dynamic Centre”, un punct de tranzit si spatiu de stocare de mari dimensiuni, furnizeaza organizatiei retail BMW si MINI din lumea intreaga piese si accesorii originale.