Pentru pregatirea productiei de serie, a saptea generatie a sedanului sport BMW a fost supusa testelor si reglajelor dinamice pe legendara bucla Nordschleife a circuitului Nürburgring. Modelul va fi prezentat in premiera in acest an si va debuta pe piata la inceputul lui 2019. Despre principalele noutati si detaliile tehnice testate, in comunicatul de presa de mai jos.
Urmatoarea generatie BMW Seria 3 Sedan tocmai isi incheie etapele cruciale pentru pregatirea pentru productiei de serie. Exista un singur decor posibil atunci cand vine vorba de teste si reglaje dinamice: legendara bucla Nordschleife a circuitului Nürburgring. In mod traditional, testele din „Infernul Verde” reprezinta botezul focului pentru tehnologia de rulare si suspensie a nou modelelor BMW nou dezvoltate. Un program de teste foarte vast a fost dezvoltat pentru prototipurile camuflate ale noului BMW Seria 3 Sedan. Solutii complet noi pentru suspensia rotilor, directie, amortizoare/suspensie si frane au oferit dezvoltatorilor o gama larga de posibilitati de optimizare a confortului calatoriei si performantelor dinamice.
Centrul de greutate este coborat cu aproximativ 10 milimetri fata de modelul anterior, distributia sarcinii pe punti este echilibrata in raportul optim 50:50, iar masa totala este mai mica cu pana la 55 de kilograme. Totodata, nivelurile de rigiditate ale structurii caroseriei si ale prinderilor suspensiei – atat de importante pentru reglajul directiei si acustica rularii – au fost imbunatatite semnificativ. Agilitatea si precizia directiei automobilului beneficiaza de ecartamentele mult extinse, in timp ce nivelurile de inclinare a rotilor ofera potential suplimentar pentru dinamica transversala maxima.
In ceea ce priveste portofoliul de motorizari, o caracteristica foarte atractiva este motorul pe benzina, cu patru cilindri, ce a fost complet revizuit. Este cel mai puternic motor cu patru cilindri ce a fost disponibil vreodata la un model BMW de serie. Cu toate acestea, datele de consum sunt mai mici cu aproape 5% fata de cele ale predecesorului sau: un factor care contribuie la acest aspect este transmisia Steptronic cu opt trepte ce a fost dezvoltata suplimentar. Mai mult, un filtru de particule optimizeaza emisiile noului motor, ceea ce ii permite sa indeplineasca standardul Euro 6d-TEMP.
Amortizoarele cu functie raspuns variabil in functie de cursa sunt o dotare standard a tehnologiei de suspensie la noul BMW Seria 3 Sedan. Intr-un reglaj specific, ele fac parte si din suspensia sport M, care suplimentar include o coborare cu 10 milimetri a garzii la sol, jante de 18 toli din aliaj usor si anvelope mixte. Aceasta ofera un plus de dinamism. Fortele de amortizare crescute pot fi simtite mai ales pe Nordschleife: la suspensia sport M, acestea sunt cu aproximativ 20% mai mari decat la suspensia standard.
Pentru a consolida suplimentar caracteristicile dinamice ale automobilului, noua suspensie sport M este oferita doar in combinatie cu Variable Sports Steering (directia sport variabila). Pe langa asistarea directiei Servotronic in functie de viteza, aceasta ofera si un raport variabil al directiei in functie de cursa volanului. De asemenea, directia sport variabila a fost configurata special pentru noul BMW Seria 3 Sedan.
Diferentialul sport M poate sa-si demonstreze perfect calitatile atat pe Nordschleife, cat si pe circuitul de Grand Prix. Functia de blocare controlata electronic din diferentialul puntii spate este conectata la Dynamic Stability Control (DSC), asigurand limitarea orientata pe necesitati a compensarii vitezei de rotatie dintre rotile spate, de la interiorul si exteriorul virajului. In functie de situatia de pe sosea, este posibila sa influenteze in mod preferential atat subvirarea, cat si supravirarea fara o interventie a franei. Diferentialul blocant activ distribuie cuplul selectiv intre rotile spate. In acest fel, previne patinarea pe o roata cu aderenta redusa, in timp ce asigura ca puterea motorului poate fi utilizata fara restrictie pentru a genera placere a condusului sportiv. Pentru condusul sportiv, diferentialul blocant activ ofera niveluri mult mai ridicate de acceleratie transversala, precum si un impuls perceptibil al performantelor dinamice cand se accelereaza la iesirea din viraje. De asemenea, sustine stabilitatea optimizata, precizia si previzibilitatea virarii fara interventia franei.