Suzuki si Mazda au recunoscut oficial ca au probleme cu testarea corecta a consumului de carburant si a emisiilor de gaze. Cei doi constructori au descoperit aceste neconformitati in urma cererii venite din partea autoritatilor nipone, care au initiat o serie de investigatii privind procedurile de masurare a emisiilor si consumului, la toti producatorii din aceasta tara.
Dezvaluirea vine dupa ce Nissan si Subaru au descoperit, la randul lor, ca au falsificat datele de testare. Suzuki a constatat că a efectuat teste necorespunzatoare pe un esantion de 6.401 de unitati, dintr-un total posibil de 12.819, in 2012. In cazul Mazda au fost descoperite date necorespunzatoare la 72 de vehicle, dintr-un total de 1.875, incepand din 2014.
Intr-o conferinta de presa pe aceasta tema, presedintele Toshihiro Suzuki si-a cerut scuze pentru aceasta situatie. Desi a dat asigurari ca situatia este abordata cat se poate de serios, compania nu ia in calcul un posibil recall.
La randul sau, ministrul Trasporturilor din Japonia, Keiichi Ishii, s-a aratat dezamagit de faptul ca aceasta situatie va afecta imaginea constructorilor niponi, punand sub semnul indoielii conformitatea modelelor japoneze si controlul de calitate efectuat in fabrici.
Scandalul a fost declansat dupa ce, in urma cu cateva luni, guvernul le-a cerut producatorilor japonezi sa verifice respectarea standardelor de masurare a consumului si emisiilor, la automobile. Primii care au constatat ca au falisficat aceste date au fost Mitsubishi, Nissan si Subaru. In cazul Nissan s-a descoperit ca cei care efectuau inspectia finala a automobilelor nu aveau calificarea necesara si ca problemele legate de datele falsificate s-ar putea intinde pe mai bine de trei decenii in urma!