In Wisconsin, SUA, are loc o adevarata drama juridica, ce implica pretentiile asupra unei bucati de istorie auto, in valoare de circa 7 milioane de dolari. Este vorba de un automobil francez Talbot-Lago T150C-SS, care a fost furat 2001, exportat în Europa, dupa care a reaparut in SUA, ca proprietate a unui magnat dentar din Illinois.
Modelul, a carui caroserie a fost realizata de compania pariziana Figoni et Falaschi, a fost produs in mai putin de 25 de unitati, fiind considerat drept un punct culminant al artei auto-tehnice de la inceputul celui de-al doilea razboi mondial. Multi vand in Talbot-Lago T150C-SS Teardrop Coupe „cea mai frumoasa masina construita vreodata”, modelul fiind de altfel abonat la premiile saloanelor auto specializate pe modele istorice. Un exemplar similar a fost vandut pentru 3,13 milioane de euro la o licitatie RM Sotheby’s, in 2011.
Masina a fost furata in 2001, dintr-o fabrica veche din Milwaukee, unde proprietarul sau, Roy Leiske, incerca sa o restaureze inca din 1967, cand o cumparase, dezmembrata, pentru aproximativ 10.000 de dolari. Furtul a fost planificat in detaliu. Liniile telefonice au fost taiate, iar actele masinii, ascunse de proprietar, au fost si ele furate. Din pacate, Leiske a murit in 2005, la 95 ani, fara sa-si mai gaseasca masina.
Mostenitorul si varul sau Richard Mueller, alaturi de Joseph L. Ford, avocat si fost vanzator de automobile clasice, au contactat noul cumparator, Rick Workman, fondatorul Heartland Dental si colectionar de automobile clasice de inalta calitate. Cei doi i-au cerut lui Workman sa returneze proprietatea furata, insa acesta a refuzat. De inteles, totusi, avand in vedere ca platise pe masina aproape 7 milioane de dolari.
Ramane de vazut cum se va sfarsi aceasta poveste, dupa ce utlima decizie a instantei judecatoresti din Milwaukee a fost in favoarea lui Mueller, iar Workman este decis sa faca apel si sa ceara rejudecarea cazului.