SUV-ul coupe cu dotari de lux este ideal pentru calatoriile de afaceri, dar si pentru petrecerea timpului liber. Fabricat la unitatea de productie din Bratislava, Audi Q8 este anuntat la preturi ce incep de la 76.500 de euro si poate fi deja comandat in reteaua de distribuitori Audi din Romania.
Audi Q8 imbina ce au mai bun de oferit doua universuri, aparent diferite: eleganta specifica modelelor coupe de lux, cu patru usi, cu versatilitatea practica a SUV-urilor de talie mare. Tractiunea integrala permanenta quattrosi o garda la sol de pana la 254 mm permit acestui SUV-coupe sa poata ajunge cu usurinta dincolo de punctul in care se sfarsesc drumurile asfaltate.
Sistemul de propulsie a modelului Audi Q8 este puternic si totodata eficient, datorita noii tehnologii micro-hibride (MHEV). Sistemul integreaza o baterie litriu-ion si un alternator cu curea (BAS) in sistemul electric primar de 48 de volti. Bateria reincarcabila este montata sub podeaua portbagajului si are capacitatea de 10 Ah. SUV-ul dinamic poate rula liber cu viteze intre 55 si 160 km/h cu motorul oprit, iar apoi, cand e cazul, sistemul BAS reporneste motorul rapid si confortabil. In perioadele de franare, sistemul BAS poate recupera pana la 12 kW de energie. Sistemul start-stop incepe sa functioneze deja de la 22 km/h. Pachetul tehnic reduce consumul de combustibil cu pana la 0,7 l/100 km, la utilizarea in conditii normale.
Pe pietele europene, Audi Q8 vine echipat cu motorul 3,0 TDI, Q8 50 TDI de 210 kW (286 CP) si 600 Nm. SUV-ul sprinteaza de la 0 la 100 km/h in 6,3 secunde si atinge o viteza maxima de 245 km/h.
Transmisia fortelor este asigurata de o cutie de viteze tiptronic, care permite schimbarea rapida si lina a celor opt trepte. Un amortizor de vibratii torsionale, care intervine in functie de turatia motorului, compenseaza in mare masura vibratiile motorului, astfel incat eficienta sa fie ridicata, chiar si la turatie redusa. Ventilatia speciala permite utilizarea in off-road. Datorita pompei sale electrice, sistemul tiptronic poate selecta treapta de viteza necesara pentru repornirea motorului din fazele de rulare libera, cand motorul este oprit.