Iata nou varf de lance de la SEAT, SUV-ul Tarraco
20.09.2018
        
Distribuie acest articol!   

Noua nava-amiral a constructorului spaniol este al treilea SUV din gama și reprezinta intrarea companiei pe piata SUV-urilor de talie mare. Tarraco va intra pe piata de la inceputul anului 2019 si este primul model care arata noua directie de design SEAT.

Noul SUV de talie mare are numele inspirat de orasul mediteranean Tarragona, un centru istoric si cultural, cu o arhitectura impresionanta, dar cu un spirit tanar, proaspat si aventuros. Denumirea Tarraco a fost aleasa pentru noul SUV de talie mare prin votul a peste 140.000 de fani ai marcii.

Cel mai nou model proiectat si dezvoltat de SEAT in Martorell (Barcelona) si produs in Wolfsburg (Germania) marcheaza al treilea punct de reper in ofensiva SUV a companiei si prezinta, totodata, o privire in viitorul limbajului de design al noilor modele SEAT.

Noul Tarraco este pozitionat in varful familiei de SUV-uri a marcii SEAT, fiind „fratele mai mare” al modelelor Ateca si Arona. Este conceput pentru acei soferi care au nevoie de utilitatea unui automobil cu 5 sau 7 locuri, de caracterul practic al unei pozitii mai ridicate la volan, dar care apreciaza totodata designul atractiv si echilibrul intre eleganta si o alura increzatoare. Iar acest echilibru este asigurat pentru ambele linii de echipare: Style si Xcellence.

Cheia acestei abordari, care pune accent pe dinamism si avantaje practice, consta in tehnologia de ultima ora a Grupului Volkswagen si arhitectura platformei MQB-A cu ampatament lung, aflata la baza acestui SUV de mari dimensiuni.

Setarile controlului adaptiv al suspensiilor (DCC) ofera echilibrul perfect intre senzatiile sportive resimtite la volan si calatoriile confortabile la drum lung, pe diferite tipuri de suprafete de rulare. Soferul poate selecta setarile pe care le prefera, dar sistemul se poate adapta si automat, modificand caracteristicile in functie de suprafata de rulare si de stilul de condus.

Vor fi disponibile doua variante de motoare pe benzina: un motor cu patru cilindri 1,5 TSI de 150 CP, cu transmisie manuala cu sase trepte si tractiune fata, precum si un motor de 2,0 litri, de 190 CP, cu transmisie automata DSG cu sapte trepte si tractiune integrala 4Drive. Sunt disponibile, de asemenea, doua motoare diesel, ambele 2,0 TDI, cu puteri de 150 CP si 190 CP. Versiunea de 150 CP poate fi combinata fie cu tractiunea fata, sau cu cea integrala, cu transmisie manuala cu sase trepte sau automata DSG cu sapte trepte si tractiune integrala 4Drive. Versiunea mai puternica este oferita exclusiv cu tractiune 4Drive si cu transmisia automata DSG cu sapte trepte. Mai tarziu, SEAT Tarraco va fi disponibil si cu alte optiuni pentru trenul de rulare.

Noul SEAT Tarraco dispune de toate sistemele de asistenta necesare pentru a spori confortul la condus, dar si siguranta, chiar si in conditii de condus mai dificile. Sistemele consacrate, precum Lane Assist si Front Assist inclusiv functia de detectare a biciclistilor si pietonilor sunt incluse in dotarea standard in Europa, iar sistemele precum Blind Spot Detection, Traffic Sign Recognition, Traffic Jam Assist, Adaptive Cruise Control, Light Assist si Emergency Assist sunt oferite ca dotari optionale.

SEAT Tarraco ridica standardul in privinta sigurantei, beneficiind de dotari precum Emergency Call, Pre-crash Assist si Rollover Detection, astfel ca, indiferent de situatie, automobilul are capacitatea de a indeplini cerinte ridicate in privinta sigurantei, pentru a transforma acest SUV de talie mare intr-un real reper in segment.

Chiar daca are o lungime de 4.735 mm si inaltimea de 1.658 mm, oferind un interior imens si un exterior impunator, designul sau de ansamblu este marcat de usurinta si agilitate, precum si de robustete si de senzatia de spatiu vast.

Designul sectiunii frontale ofera indicii cu privire la noul limbaj de design al marcii SEAT, cu o grila a radiatorului mai proeminenta, conferind masinii o prezenta mai pregnanta si un caracter mai puternic, in timp ce farurile cu LED marcante pastreaza semnatura formei triunghiulare, dar sunt integrate mai adanc in caroserie, conferind masinii o alura mai impunatoare.

Tehnologia de iluminare reprezinta un aspect important pentru modelul Tarraco. SUV-ul foloseste, ca dotare standard, exclusiv tehnologie LED atat la exterior, cat si in si interior si pentru ambele linii de echipare. In partea din spate, unde caracterul practic este de importanta cruciala, accentul a fost pus pe portbagaj, dar cu un concept de iluminare care da expresie latimii si caracterului practic al SUV-ului. LED-urile au fost folosite si pentru luminile de semnalizare dinamice.

SEAT Tarraco va fi disponibil in opt variante de culori exterioare: Dark Camouflage, Alb Oryx, Argintiu Reflex, Albastru Atlantic, Gri Indium, Bej Titanium, Negru Deep si Gri Urano.

La interior, designerii au muncit asiduu pentru a crea o atmosfera care le da ocupantilor senzatia de protectie, folosind o linie orizontala care se intinde pe tabloul de bord. Dispune de afisajul Digital Cockpit de 10,25 inch, care ii transmite soferului toate informatiile importante, precum si de un ecran HMI de mari dimensiuni, prin intermediul caruia ocupantii pot acesta numeroasele optiuni de conectivitate oferite de SEAT. De asemenea, in privinta sistemelor de infotainment, Tarraco va fi primul SEAT care va permite controlul prin intermediul gesturilor, cand este echipat cu sistemul Navigation Plus cu ecran de 8 inch.

Distribuie acest articol!