Dupa supercar-ul EP9 si marele SUV ES8, cu 7 locuri, tanarul constructor chinez Nio a prezentat recent SUV-ul electric ES6, cu 5 locuri. Lung de 4,85 m, lat de 1,97 m, inalt de 1,77 m si cu un ampatament de 2,90 m, ES6 este estetic asemanator cu „fratele mai mare”, dar cu o nota mai agresiva. Regasim suprafete largi, partea din fata in forma de „X”, cu faruri subtiri si stopuri legate intre ele.
Habitaclul este simplificat si digitalizat aproape in intregime. Consola centrala gazduieste un ecran cu diagonala de 11,3 inch si comanda sistemului de divertisment NOMI, dotat cu inteligenta artficiala. Interiorul este rafinat gratie scaunelor din piele si pavilionului panoramic.
ES6 este dotat cu doua motoare electrice, unul pe fiecare punte, si transmisie integrala. Nio a optat pentru un motor sincron in fata si un bloc asincronic in spate. Fiecare motor furnizeaza 218 CP, in cazul variantei de intrare in gama. Motorul din spate dispune de 326 CP la versiunea ES6 Performance, care ofera o putere combinata de 544 CP si un cuplu de 725 Nm, pentru a putea accelera de la 0 la 100 km/h in 4,7 secunde.
Sunt propuse doua tipuri de baterii, de 70 kWh si 84 kWh, aceasta din urma oferind o autonomie maxima de 510 km, datorata si structurii usoare a vehiculului, un aliaj din aluminiu si fibra de carbon.
Nio ES6 este disponibil in China si costa aproximativ echivalentul a 46.000 euro, iar primele comenzi vor putea fi livrate in iunie 2019. Principalul concurent direct va fi Model Y de la Tesla.