Anul 2019 vine cu noutati multe si interesante, pe piata auto europeana. In cele ce urmeaza, va propunem o trecere in revista a celor mai importante aparitii programate pentru anul viitor.
Audi A3. Noua compacta ar trebui sa isi faca iesirea in lume in martie, la Salonul de la Geneva. Audi nu a ezitat sa schimbe designul masinii in profunzime. Noul A3 va adopta o silueta mai agresiva, cu un calandru mai scurt si o luneta ceva mai inclinata. Astfel, va compensa abandonarea variantei cu 3 usi. Bordul va fi mai angular si puternic digitalizat.
Aston Martin DBX. Constructorul englez va incerca sa depaseasca tabuul 4×4, constient fiind ca nu poate renunta la aceasta varianta si sa-si lase clientela sa se indrepte spre Bentley, Lamborghini sau Rolls-Royce. Partea din fata va semana cu cea de la seria Vantage. Daca actualul concept DBX este un coupé cu 3 usi mai ridicate, versiunea de serie va fi o clasica cu 5 usi.
BMW Seria 1. Marea noutate tehnica pentru Seria 1 va consta in adoptarea caracteristicilor de baza ale Seriei 2 Active Tourer, cu transmisia pe puntea din fata. Un sacrilegiu pentru conservatori, dar o schimbare care va trece neobservata pentru o buna parte a clientilor. Aceasta evolutie tehnica pare a modifica silueta masinii, cu o capota aparent mai scurta. BMW este constient ca nu trebuie sa faca erori in privinta stilului, asa cum s-a intamplat cu generatia precedenta, care a fost ulterior restilizata.
DS 8. DS a promis: anul si noutatea. Dupa SUV-urile Crossback si DS3 Crossback, marca premium a Grupului PSA va dezvalui in cursul anului 2019 o berlina de exceptie. Dupa toate probabilitatile, masina va fi prezentata in China, o piata prioritara pentru constructor. Totul este secret, niciun prototip nefiind deocamdata prezentat public. Totusi, un reprezentat al marcii a marturisit in urma cu cateva luni ca DS-ul nu-i va copia pe constructorii germani. Trebuie sa ne asteptam, asadar, la o doza buna de originalitate.
Ford Kuga. Ca atatia altii, Ford va pune accentul pe dinamism. Inainte de a mari oferta de SUV-uri cu „baby Bronco”, marca va modifica modelul Kuga. Pentru a-l distinge de viitorul sau „frate” , care va avea o forma mai unghiulara si mai agresiva, cel de-al treilea Kuga va avea o alura mai sportiva. Acesta va fi SUV Focus, chiar daca gabaritul va fi mai impozant si cu lungime de aproximativ 4,5m.
Land Rover Defender. Legendarul Defender de la Land Rover se intoarce. Oprit de la productie din cauza normelor antipoluare, Defender va reveni pana in 2019. El va ramane fidel principiilor sale si, dupa cum se poate vedea la primele prototipuri, forma va ramane cubica. Totusi, Defender nu va miza prea mult pe stilul neo retro si aspectul rustic asumat. Din punct de vedere tehnic va fi revizuit in intregime, avand o noua platforma si motorizare hibrida. Va avea variante cu 3, respectiv 5 usi.
Mercedes GLB. Gama Mercedes este foarte bine reprezentata la categoria SUV-uri. Constructorul a precizat ca intre GLA si GLC va fi introdus si GLB. Acesta va urma lui GLA pe segmentul de compacte, fiind mult mai familial, mai confortabil (GLA este totusi clasa A putin mai spatioasa). GLB va putea avea o capacitate de 7 persoane la bord, ceea ce va permite Mercedes sa concureze indirect BMW Seria 2 Gran Tourer. GLB se va distinge de GLA printr-o forma mai apropiata de un SUV, ceea ce va da impresia de „baby GLS”.
Nissan Juke. Considerat pionierul crossover-urilor urbane, Juke parea abandonat, avand in vedere ca va implini in curand 8 ani. Nissan asteapta punerea la punct a modelului CMF-B din cadrul Aliantei Renault-Nissan.
Opel Corsa. Aceasta va fi prima noutate la Opel dupa preluarea marcii de catre Grupul PSA (modelele Crossland X, Grandland X si Combo au aparut in urma parteneriatului GM – PSA). Dezvoltarea generatiei F, deja inceputa pe o baza General Motors, a fost oprita pentru a fi construita pe noua platforma franceza, botezata CMP (platforma comuna modulabila).
Peugeot 208. Misiune cu risc mare la Peugeot, care intentioneaza sa-si reinnoiasca best-seller-ul. Leul va reface in intregime modelul mini de oras, care isi va pierde aspectul rotunjit. Noul 208 va avea o alura mai solida si mai angulara, transformandu-se intr-un mini-compact. Habitaclul va adopta ultimele evolutii ale i-Cockpit, cu o digitizare a panoului de bord care se apropie de gama de lux. 208 va schimba platforma si va avea si versiune 100% electrica.
Porsche Taycan. De ani buni se vorbeste de un nou model, dar fara ca acesta sa isi faca aparitia pe piata. Trebuie spus ca Porsche a oficializat proiectul cu scopul de a face uitat scandalul Dieselgate si de a retine o clientela care era gata sa se indrepte catre Tesla. Porsche a avut nevoie de timp pentru a dezvolta un nou vehicul, mai ales ca misiunea sa nu a fost foarte usoara: marca trebuia sa puna la punct o masina cu performante si atitudine demne de numele sau si cu autonomie rezonabila.
Renault Clio. Pentru ca stilul generatiei cu numarul 4 a fost destul de indragit, designerii de la Renault nu-si vor asuma riscuri inutile. Prin urmare, vor face doar mici modificari la bord, un punct slab al actualului model. Platforma tehnica va fi inedita, fiind prevazuta si o varianta hibrid. Aspectul si dotarea masinii vor constitui cu siguranta un salt inainte. Declinarea crossover Captur se schimba si ea, cu o generatie modulabila si inteligenta.
Seat Leon. Cu actuala generatie Leon, Seat a inregistrat vanzari foarte bune. Spaniolii vor miza pe noul cod de design al marcii, inaugurat de Tarraco si reprezentat de calandrul hexagonal. Nici o schimbare majora nu este anuntata la interior, eventual ecranul central va fi putin mai mare. Din punct de vedere tehnic nu va fi practic nici o schimbare majora, Leon folosind deja platfoma MQB.
Skoda Kosmiq. 2019 va fi un an important pentru Skoda. Dupa lansarea modelului Scala, constructorul ceh va completa gama sa de SUV-uri cu cel mai mic model, un crossover care s-ar putea numi Kosmiq. Modelul de serie va fi derivat din conceptul Vision X si va fi „infratit” cu Seat Arona si Volkswagen T-Cross. Transmisia integrala nu este prevazuta.
Toyota Supra. Modelul sportiv Toyota va imparti platforma tehnica cu BMW Z4 si va avea sub capota un bloc de 6 cilindrii in linie. Va avea un look distinct, fiind un coupé, spre deosebire de Z4, care este un roadster cu o capota supla. Designul va fi apropiat de cel al conceptului FT-1, prezentat in 2014.
Volkswagen Golf VIII. Legendarul Golf continua sa fie cel mai vandut automobil de pe continentul european. In mod evident, nu trebuie sa ne asteptam la vreo surpriza de la a opta generatie, care va fi o evolutie de la generatia a saptea. Din punct de vedere al stilului, vor fi mici modificari ale farurilor si stopurilor. Tehnologic, masina va trebui sa aduca ceva in plus, pentru a se distinge de verisoarele Skoda si Seat, iar mecanic, Golf va generaliza propulsia mild hibrid.
Volkswagen ID Neo. Revolutia electrica de la Volkswagen va incepe, in sfarsit! Marca va prezenta in 2019 primul sau vehicul electric, conceput pe platforma MEB. Va fi un model compact, care s-ar putea numi ID NEO. Designul se va inspira din conceptul prezentat in 2016, cu o silueta mult diferita de cea de la Golf. Autonomia minima va fi de 333 km.