Actionarii principali ai Grupului Volkswagen (VAG) au dat, recent, diviziei de lux britanice Bentley, un ultimatum pentru a reveni pe profit. Familiile Piech si Porsche nu au precizat ce s-ar intampla in caz contrar, insa au spus ca marca are doi ani la dispozitie.
„Este important ca fiecare brand (din Grupul Volkswagen – n.n.) sa genereze o marja comerciala rezonabila”, a declarat Wolfgang Porsche in exclusivitate pentru Frankfurter Allgemeine Zeitung. „Nu este cazul in prezent la Bentley si nu suntem multumiti”. Hans Michel Piëch ar fi adaugat: “Acest lucru nu poate merge la nesfarsit”.
Bentley a pierdut echivalentul a 137 de milioane de euro in primele noua luni din 2018, cu o scadere cu 11% a vanzarilor. In 2017, Bentley a vandut 10.566 vehicule pe plan mondial, cu venituri in scadere cu 9,2% fata de 2016. Grupul Volkswagen pune scaderea pe aparitia lenta a modelului Continental GT si pe valoarea scazuta a lirei britanice, in contextul negocierilor pentru Brexit, ceea ce a dus la scumpirea pieselor provenite din Europa continentala.
Adrian Hallmark a fost instalat CEO in februarie 2018, dupa ce a lansat o strategie globala de brand pentru Jaguar. In 2018, Bentley a lansat noul Continental GT, dupa o intarziere de noua luni, si a dezvaluit versiunea convertibila GTC. Hallmark a anuntat ca 2019 va fi „un an de conversie pentru un model de afaceri mai bun”, dupa un an afectat de o serie de probleme, printre care si certificarea conform noilor norme europene WLTP, pentru emisii.
Hallmark a anuntat anul trecut ca Bentley nu va mai introduce noi modele sport, desi marca declara ca este inca interesata de modele GT. Bentley a mai anuntat ca va lansa versiuni electrificate ale tuturor modelelor sale, pana in 2025. Acesta va fi un proiect costisitor, care probabil va include si versiuni hibrid plug-in ale modelelor actuale.
Un studiu german, efectuat in vara anului trecut, a sustinut ca Bentley a pierdut peste 19.000 de dolari la fiecare masina. Reactia proprietarilor VAG este oarecum surprinzatoare, avand in vedere istoria recenta a grupului. Ne reamintim cum Seat, de exemplu, a fost deficitar in perioada 2009-2014. Insa acum, din cauza scandalului Dieselgate, gigantul german vrea sa amortizeze costul pierderilor prin investitii in noile tehnnologii (electrificare, conducere autonoma, inteligenta artificiala) si produse inedite (SUV).
Anul trecut a aparut ideea reunirii marcilor Bentley, Bugatti, Lamborghini si Porsche intr-o noua entitate interna, numita Super Premium si coordonata de Porsche. Se pare ca firma din Zuffenhausen a gasit formula pentru a obtine mai multe beneficii, printr-o oferta din care fac parte si vehicule mai putin exclusiviste. Nu ar fi, deci, imposibil ca brandul Bentley sa propuna in viitor o gama mai accesibila, pentru a redeveni rentabil.