Concernul Volkswagen a anuntat ca pana la sfarsitul anului 2020 va realiza economii de 3 miliarde de euro, in timp ce preturile masinilor vor creste. Constructorul isi va reduce portofoliul de modele, va eficientiza numarul de variante oferite si va creste preturile vehiculelor, in incercarea de a imbunatati profitabilitatea.
In urmatorii cinci ani, Volkswagen si-a propus sa isi optimizeze productia prin eliminarea variantelor cu cerere redusa. Anul urmeaza sa excluda 25% din variantele de motorizari si transmisii disponibile in Europa, concentrandu-se pe variantele cu cerere ridicata, pentru a simplifica productia. De exemplu, grupul are cereri reduse pentru versiunile cu transmisii automate sau cu tractiune integrala.
Este de asteptat ca autoturismele cu combustie interna din gama Volkswagen sa se scumpeasca, pentru a ajuta la finantarea trecerii catre e-mobilitate si pentru a acoperi costurile in crestere ale tehnologiei diesel.
Cererea pentru motorizarile diesel a scazut dupa scandalul Dieselgate. Ca urmare, Volkswagen va limita numarul de motoare diesel din gama sa. O serie de pachete de echipamente si optionale cu cerere redusa vor fi asimilate in alte dotari sau retrase.
Scandalul Dieselgate a afectat vanzarile si a slabit increderea clientilor, iar Volkswagen spera ca strategia sa de electrificare va rezolva aceasta problema, recuperand vanzarile si increderea, adaugand ca „cel mai rau lucru s-a sfarsit”.
De asemenea, Volkswagen intentioneaza sa puna in aplicare mai multe masuri de reducere a emisiilor de CO2 in productia vehiculelor sale, in scopul atingerii noului standard european de 95g/km de CO2. Compania intentioneaza sa ofere electricitate neutra din punct de vedere al emisiilor de carbon pentru majoritatea pietelor europene.
Primele vehicule electrice Volkswagen, Skoda si SEAT, produse pe platforma MEB (foto), vor fi lansate in 2019. Volkswagen isi propune sa isi mareasca flota electrica, de la doua modele la peste 20, pana in 2025.
Trei modele electrice, noul e-Golf, e-Lavida si e-Bora, vor fi introduse pe piata chineza pana la mijlocul anului viitor, urmate de e-Polo. Este putin probabil ca aceste vehicule sa fie oferite in Europa.
Familia de modele SUV se va extinde, de asemenea, in urmatorii ani. Estimarea este ca, in viitorul pe termen mediu, unul din doua automobile Volkswagen vandute sa fie un SUV.
SUV-ul T-Roc Cabrio (un fel de urmas pentru Golf Cabrio) va debuta pe piata europeana in a doua jumatate a anului 2019, alaturi de noul Golf si primul model din familia electrica I.D., care va fi disponibil pentru comanda la inceputul anului viitor.
Volkswagen declara ca intentioneaza sa „democratize e-mobilitatea” cu I.D.-ul hatchback, cu scopul de a face „e-mobilitatea accesibila pentru toata lumea”, asa cum s-a intamplat, la vremea sa, cu originalul Beetle. La fel ca la toate modelele Volkswagen, complexitatea va fi restrictionata la I.D., cu mai putine nivele de finisaj, culori si pachete de echipamente.
Volkswagen isi mai propune ca, incepand cu anul 2025, sa fie primul producator care vinde anual peste un milion de vehicule electrice.