BMW M GmbH isi extinde portofoliul de modele de inalta performanta pentru a include in premiera si segmentele Sports Activity Vehicle (SAV) si Sports Activity Coupé (SAC) din clasa medie – BMW X3 M si BMW X4 M. O alta noutate este lansarea versiunilor Competition alaturi de BMW X3 M si BMW X4 M. Detalii, in comunicatul de presa de mai jos.
Cel mai puternic motor pe benzina, cu sase cilindri dispusi in linie, ce a echipat vreodata un automobil BMW M, ofera calitatile necesare pentru performante deosebite. Propulsorul nou dezvoltat, cu carateristica de turatii inalte, cu tehnologie M TwinPower Turbo genereaza o putere maxima de 353 kW/480 CP la o capacitate de 3,0 litri. Versiunea motorului biturbo dezvoltata special pentru BMW X3 M Competition si BMW X4 M Competition creste nivelul puterii cu 22 kW/30 CP, la 375 kW/510 CP.
Sistemul foloseste un sistem biturbo twinscroll, aceasta insemnand ca fiecare din cele doua turbine este alimentata seprat de grupul 1-3, respectiv 4-6 de cilindri. Cuplul maxim de 600 Nm este livrat pentru versiunile M intre 2600 si 5600 rpm, in timp ce pentru modelele competition este oferit intre 2600 si 5950 rpm. Puterea maxima este livrata la 6250 rpm, in timp ce motorul poate urca pana la un varf remarcabil de 7200 rpm.
Sistemul de racire a fost optimizat pentru solicitarile folosirii intense pe circuit si include acum, pe langa o capacitate crescuta, si 3 radiatoare, unul central si doua laterale. Suplimentar, automobilele dispun de un sistem de racire dedicat pentru ulei si unul pentru uleiul din cutia de viteze.
Baia de ulei include doua camere si un sistem controlat care transfera uleiul din camera mai mica atunci cand este necesar un volum suplimentar. Acesta asigura lubrefierea optima si atunci cand automobilul este supus unor acceleratii mari in regim de condus dinamic pe circuit.
Noul motor de inalta performanta este combinat cu o transmisie M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic, si utilizeaza noul sistem de tractiune integrala M xDrive, care si-a facut debutul la BMW M5. Sistemul M xDrive are o orientare spre puntea spate si ofera clientilor BMW X3 M si BMW X4 M doua moduri de condus cu tractiune integrala. Interactiunea controlata central dintre M xDrive si diferentialul M activ de pe puntea spate permit sistemului de tractiune integrala sa imparta puterea motorului intre cele patru roti dupa cum este necesar pentru a furniza tractiune, agilitate si stabilitate directionala optime. BMW X3 M si BMW X4 M sprinteaza de la 0 la 100 km/h in 4,2 secunde, in timp ce variantele Competition ajung la 100 km/h, cu start de pe loc, in doar 4,1 secunde.
Cu trei setari ce pot fi selectate prin atingerea unui buton, amortizoarele controlate electronic ale suspensiei specifice M permit atat un confort excelent in utilizare cotidiana, cat si contact foarte direct cu drumul, cu miscari reduse ale rotilor si caroseriei. Cinematica si elastocinematica speciale ale suspensiei specifice M – cu punte fata cu dublu brat transversal si puncte spate cu suspensie multibrat – ofera control, aderenta si stabilitate directionala. Creat pentru a livra manevrabilitate si control la limita, pachetul de tehnologie a sasiului este completat de directia specifica M (inclusiv Servotronic M si raport variabil) si franele M Compound puternice. Printre alte dotari de pe lista de specificatii standard se numara si jantele M de 20 de toli, din aliaj usor.
Asemenea sistemului de control al amortizarii si modurilor M xDrive, caracteristicile motorului si transmisiei si reglajul directiei pot fi ajustate prin atingerea unui buton. Sistemul DSC (Controlul Dinamic al Stabilitatii) permite patinarea rotilor si drapaje controlate in modul M Dynamic si, bineinteles, poate fi dezactivat. In plus, continutul afisat pe Head-Up Display – dotare optionala – poate fi specificat prin intermediul meniului iDrive. Conducatorul poate definii doua optiuni generale pentru suspensie, amortizoare, sistemul de control al tractiunii, motor si transmisie folosind sistemul iDrive si le poate selecta prin utilizarea celor doua butoane M de pe volan.
Pentru franare, modelele dispun de discuri ventialte si perforate cu un diametru de 395 mm pe fata si 370 mm pe spate cu o constructie speciala M.
Particularitatile de design specifice M optimizeaza furnizarea de aer de racire pentru BMW X3 M, BMW X4 M si variantele Competition, precum si aerodinamica celor 4 modele. In interiorul masinilor, scaunele sport ajustabile electric, tapiteria cu piele Vernasca, cockpitul specific M, volanul M imbracat in piele si maneta M a schimbatorului de viteze creeaza o ambianta sportiva si luxoasa.
BMW X3 M Competition si BMW X4 M Competition aduc accente exclusive suplimentare pentru exterior, sub forma High-gloss Black pentru conturul grilei radiatorului, capacele oglinzilor retrovizoare si branhiilor M, dar si spoilerul spate al modelului Sports Activity Coupé. Echiparea lor standard include jante M de 21 de toli, din aliaj usor, de culoare negru lucios si un sistem de evacuare M Sport. Aura expresiva a interiorului este imbunatatita de scaunele M Sport cu tapiterie extinsa cu piele Merino, placute specifice modelului pentru pragurile usilor si o placuta de model pe consola centrala. Optiunile pentru modelele Competition includ variante bicolore de tapiterie cu piele si aplicatii din Alcantara.
Pachetul de exterior M Carbon disponibil optional (preconizat a fi disponibil din august 2019) si include elemnte din fibra de carbon ranforsata cu plastic (CFRP) pentru prizele de aer frontale, air blades din sortul fata, difuzorul spate si capacele oglinzilor retrovizoare, adauga alte ornamente individuale. La BMW X4 M si BMW X4 M Competition, aceste elemente sunt completate de spoilerul spate din CFRP.
Printre alte elemente disponibile standard la BMW X3 M, BMW X4 M si variantele Competition sunt farurile LED, sistemul de difuzoare hi-fi si pachetul de navigatie ConnectedDrive ce include sistem de navigatie Professional. Lista de optiuni pentru BMW X3 si BMW X4 ofera noi modalitati de personalizare si include sisteme de asistare a condusului si servicii digital de ultima ora de la BMW Connected si BMW ConnectedDrive.
Sursa: comunicat de presa BMW Group Romania