In ton cu tendinta generala, si versiunile sportive renunta la arhitectura clasica, de coupe, de pilda, in favoarea celei de… SUV. Un exemplu la indemana: T-Roc, simpaticul crossover compact de la Volkswagen, care primeste o noua versiune de top, sub logo-ul R, animata de un motor 2.0 TSI de 300 CP.
Chiar daca este prezentat cu statut de concept, este evident ca pana la versiunea de serie a mai ramas un singur pas. Se stie deja ca, pana la finalul acestui an, Volkswagen T-Roc R va fi deja disponibil la distribuitori!
Blocul in 4 cilindri 2.0 TSI de 300 CP si 400 Nm care doteaza T-Roc R este acelasi motor care se afla si pe Audi SQ2 sau Cupra Ateca. T-Roc R are transmisie DSG cu 7 rapoarte si tractiune integrala 4MOTION.
Viteza maxima este limitata la 250 km/h. Acceleratia 0-100 km/h se realizeaza in 4,9 secunde.
Sistemul de franare este preluat de la Golf R Performance, iar printre modurile de conducere exista si versiunea „Race”. De asemenea, soferul are la dispozitie sistemul Launch Control, iar controlul electronic al traiectoriei poate fi dezactivat.
Evident, caroseria este propusa cu un kit aerodinamic specific, cu prize de aer supradimensionate, semnatura luminoasa LED cu design aparte, un difuzor spate care integreaza evacuarea si jante pe 18 inch (optional, pe 19). Culoarea de prezentare este un albastru sidefat, combinat cu negru.
La interior, logo-ul R este prezent pe volanul specific si pe scaunele cu design special.