Legendarul Bugatti Royale s-ar putea intoarce, intr-o versiune moderna, electrica

22 martie 2019



Directorul executiv al marcii Bugatti, Stephan Winkelmann, a sugerat recent ca producatorul se gandeste la un model mai accesibil, care ar putea folosi o propulsie electrica. Ideea a fost preluata acum de publicatia Car, conform careia Bugatti ar lucra la o reinterpretare moderna a celebrului model Royale.

Reamintim, Bugatti, Type 41 Royale este unul dintre cele mai faimoase modele de lux din toate timpurile. A fost construit intre 1927 si 1933, in doar sase exemplare.

Revenind la noul Royale, ar putea fi construit pe o versiune marita a platformei J1, care sta la baza lui Porsche Taycan. Modelul Bugatti este de asteptat sa fie semnificativ mai mare decat partenerul sau de platforma, asa ca va folosi fibra de carbon si “metale exotice” pentru a tine sub control greutatea.

In timp ce zvonul inca nu este confirmat oficial, Car sustine ca masina ar putea fi lansata in 2023 si, eventual, va avea propulsie electrica, alimentata de baterii solide. Se vorbeste despre trei motoare electrice, care ar furniza tractiune integrala si o putere totala de aproximativ 870 CP.

Deoarece un astfel de automobil s-ar concentra pe lux si confort, cei de la Car cred ca Royale ar putea fi oferit cu un sistem de conducere semi-autonom de nivel 4. Totusi, ar putea sa functioneze la acest nivel inalt de autonomie doar in anumite zone, care au fost deja cartografiate in inalta definitie.

Pretul de plecare al noului Royale ar urma sa fie de circa 700.000 de euro, cu mult sub Chiron. Cu toate acestea, limuzina ar fi mult mai scumpa decat alti rivali din segmentul de lux, precum Bentley Mulsanne si Rolls-Royce Phantom.

Bugatti a mai incercat, in trecutul nu tocmai indepartat, sa revina in zona rarefiata a modelelor ultra-luxoase, prin conceptul Galibier, in 2009. In acel moment, sustinea despre prototip ca a fost conceput sa fie “cel mai exclusivist, elegant si puternic automobil cu patru usi din lume”.

Zvonurile despre o versiune de productie au aparut destul de des, insa nu s-au concretizat niciodata. Cu toate acestea, Winkelmann a declarat, cu putin timp in urma, ca faimosul producator francez, detinut in prezent de Grupul Volkswagen, dezvolta un vehicul electric, care se concentreaza pe “utilizarea zilnica”, capabil sa ofere un “echilibru intre performanta si confort”.