Daca inca nu v-ati impacat cu ideea de SUV Porsche, mai aveti o sansa: Cayenne in versiune Coupé, un SUV ceva mai apropiat de spiritul modelelor clasice Porsche! Este a treia aparitie in gama SUV de la Porsche, dupa clasicul Cayenne si Macan. Concurenta directa este reprezentata de Mercedes GLE Coupé si Audi Q8.
Spre deosebire de actualul Cayenne (a treia generatie), noua declinare are pavilionul coborat cu 20 mm si plonjat in spate, asa cum trebuie sa fie un coupe, chiar si la aceste dimensiuni! Acoperisul este panoramic, din sticla fixa, iar optional se poate opta pentru carbon.
Pentru imbunatatirea apasarii aerodinamice, spatele este garnisit cu un spoiler adaptiv, capabil sa se deplaseze 135 mm, incepand de la 90 km/h.
La interior, schimbarile se regasesc cu precadere la partea din spate, unde in mod standard exista o bancheta cu doua locuri si doar optional sunt prevazute trei locuri. De asemenea, in aceasta versiune locurile pasagerilor au fost coborate cu 30 mm, pentru a oferi suficient spatiu sub pavilionul coborat.
Cel mai mare neajuns este la volumul portbagajului, care a scazut la 625 si 1.540 litri la Coupé (600 si 1.510 litri la Turbo Coupé), fata de 770 si 1.710 litri la Cayenne standard.
Sub capota nu sunt mari surprize, la momentul lansarii fiind disponibil traditionalul agregat in 6 cilindri, de 3,0 litri turbo si 340 CP (0-100 km/h in 6 secunde si viteza maxima 243 km/h, cu pachetul Sport Chrono in serie). Acestuia i se alatura un V8 biturbo de 4,0 litri si 550 CP (0-100 km/h in 3,9 secunde si 286 km/h viteza maxima pentru versiunea Turbo).
Printre dotarile standard se numara jantele din aliaj usor de 20 inch, directia asistata Servo Plus, suspensia activa PASM (Porsche Active Suspension Management) si pachetul Sport Chrono.
Cayenne Coupé se poate comanda deja, aparitia sa la dealeri fiind anuntata pentru finele lunii mai. Cat despre pret, acesta va fi mai mare cu cateva mii bune de euro, in comparatie cu un Cayenne clasic.