Competitia anuala care desemneaza cele mai bune motoare de automobile din lume, renumita International Engine of the Year, a revenit cu laureatele editiei 2019.
Desemnat deja cel mai bun motor al ultimilor 20 de ani, propulsorul V8 biturbo de 3,9 litri de la Ferrari a fost incoronat pentru a patra oara la rand drept Motorul International al Anului. De asemenea, s-a impus in alte trei categorii, printre care si cel mai bun motor de performanta. Acest motor doteaza in prezent modelele Ferrari 488 GTB, 488 Spider, 488 Pista, Portofino, GTC4, Lusso T.
Remarcabila a fost si performanta propulsiei electrice de pe noul Jaguar I-Pace, clasata a doua la „general” si pe prima pozitie la categoriile Best New Engine, Best Electric Powertrain si 350-450 CP. Asadar, un an de gratie pentru I-Pace, care a mai castigat pana acum trofeele 2019 World Car of the Year, 2019 World Green Car, 2019 World Car Design of the Year si 2019 European Car of the Year.
In fine, motorul Ford 1.0 EcoBoost, imbunatatit acum cu un sistem de dezactivare a cilindrilor prezent in premiera pe un astfel de propulsor, bifeaza o victorie în 2019 la categoria sub 150 CP, adunand astfel 11 trofee in cadrul competitiei International Engine and Powertrain of the Year.
Trofeele au fost acordate de un juriu format din 70 de membri, din 31 de tari.
Motorul Anului 2019 (International Engine of the Year) – podiumul
Ferrari 3,9 litri biturbo V8 (Ferrari 488 GTB, 488 Spider, 488 Pista) 425 p.
Jaguar Land Rover, propulsia electrica (Jaguar I-Pace) 328 p.
Mercedes-AMG 4,0 litri biturbo V8 (Mercedes-AMG GT, GT S, GT C, GT R, S, C, E, G, GLC, Maybach S, Aston Martin Vantage, DB11) 280 p.
Motorul Anului 2019 – laureatele pe categorii
International Engine of the Year: Ferrari 3,9 litri biturbo V8
Best Performance Engine: Ferrari 3,9 litri biturbo V8
Best New Engine: Jaguar, propulsia electrica
Best Hybrid Powertrain: BMW 1,5 litri, 3 cilindri
Best Electric Powertrain: Jaguar, propulsia electrica
Sub 150 CP: Ford 1.0 litri EcoBoost, 3 cilindri
150-250 CP: Audi 2.0 litri TFSI, 4 cilindri
250-350 CP: Porsche 2.5 litri turbo, 4 cilindri
350-450 CP: Jaguar, propulsia electrica
450-550 CP: Mercedes-AMG 4,0 litri, biturbo V8
550-650 CP: Ferrari 3.9 litri, biturbo V8 (in diferite versiuni)
Peste 650 CP: Ferrari 3.9 litri, biturbo V8