Tesla continua sa surpinda cu noi inovatii in domeniul service-ului

6 mai 2019



Faptul ca Tesla este un “alt fel” de firma auto nu mai surprinde pe cineva. Produsele sunt inovatoare, tehnologia de asemenea, metodele de productie, distributie, vanzarea si chiar service-ul sunt executate dupa idei noi, ce rup sirul de peste 100 de ani al traditiei automobilistice globale.

Chiar si promovarea, sau mai degraba absenta ei in formele clasice, este originala si se bazeaza exclusiv pe satisfacita si entuziasmul proprietarilor si degetele nelinistite pe tweeter ale lui Elon Musk.

Cand Tesla a deschis patentele pentru utilizarea de catre alte firme, putini au crezut in sinceritatea cuvintelor cuprinse in misiunea firmei, cea de a accelera tranzitia spre transportul sustenabil (to accelerate the world’s transition to sustainable transport).

Consecventa ideii ca doar inovarea continua poate mentine o companie in fruntea tranzitiei spre electromobilitate, echipa Tesla pare sa nu respecte dogmele clasice ale industriei auto, venind in permanenta cu idei proaspete.

In domeniul vanzarii, dominat in lume de franchize si concesionari puternici, Telsa a dovedit ca masinile se pot configura si comanda pe internet si ca pot fi livrate acasa, spre satisfactia clientilor care scapa in acest fel de targuiala si presiunea agentului de vanzare platit cu comision, in functie de cat poate incarca masina clientului cu ”zorzoane”, inutile de cele mai multe ori.

In domeniul service-ului, Tesla a dovedit ca diagnoza se poate face de la distanta, programarea de asemenea si ca numeroase interventii se pot executa la domicilul clientului.

Simtindu-si interesele amenintate, lobby-ul dealerilor a reusit sa blocheze temporar vanzarea si service-ul direct pentru Tesla in cateva state din SUA, incepand cu Michigan, patria automobilelor americane.

Ghinion!… Tesla a demonstrat ca anumite depanari, ca si actualizarea soft-ului, se pot executa de la distanta, OTA (over the air). Ultima gaselnita este insa precomanda pieselor necesare pentru reparatie in mod automat, odata ce o defectiune a fost diagnosticata de la distanta.

Imaginea preluata de pe Redit Tesla motors arata un ecran Model 3, cu informatia despre o defectiune pentru care piesele au fost precomandate si expediate la service-ul preferat.

Numeroase locuri de munca clasice din lumea dealerilor sunt amenintate de noile inovatii Tesla in domeniul vanzarii si reparatiilor, incepand cu agentul de vanzare, consilierul de service si persoana importanta de la telefon, care te programeaza la “sfantul asteapta” pentru service.

Multe inovatii sunt generate din necesitate, de faptul ca Tesla nu detine organizatia globala gigant si personalul care sa creasca in acelasi ritm cu productia. Nemultumirile clientilor, legate de timpul lung de asteptare pentru piese si service, sunt o pata pe prestigiul firmei, care traieste din promovarea facuta de clienti entuziasti.

Oricat nu ne place cand locul nostru de munca este amenintat, solutia gasita de Tesla la criza de personal este interesanta. Eliminarea unor operatii executate de personal calificat si inlocuirea cu tehnologie nu se va opri la vanzare, diagnoza si comanda piese.

db