24H Le Mans 2019: Cursa solitara si dubla Toyota

16 iunie 2019



Cursa din acest weekend, de la Le Mans, a incheiat un sezon special din Mondialul de Anduranta (WEC), inceput cu mai bine de un an in urma. A fost a 87-a editie a celebrei intreceri de 24 de ore de pe Circuit de la Sarthe si a doua cursa gazduita de acest circuit, in sezonul 2018-2019. Dupa prima sa victorie la Le Mans, reusita anul trecut, Toyota a recidivat anul acesta, cu o dubla.

Din pacate, la cea mai importanta categorie, cea a prototipurilor P1, Toyota Gazoo Racing a fost singura echipa de uzina inscrisa in competitie. Echipajul de pe monopostul TS050 HYBRID cu numarul 7, format din Mike Conway, Kamui Kobayashi si José María López, era creditat ca mare favorit. De altfel, ei au si plecat din pole position si au reusit sa se mentina in frunte in majoritatea timpului.

Lucrurile s-au schimbat insa dramatic in ultima ora de cursa, cand o semnalizare eronata a unei pene de cauciuc i-a fortat sa ruleze cu viteza redusa si sa faca o oprire suplimentara la boxe. In aceste conditii, conducerea cursei a fost preluata de cealalta masina Toyota, cea cu numarul 8, pilotata de Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima si Fernando Alonso, nimeni altii decat invingatorii editiei de anul trecut!

Avea sa fie o dubla Toyota, cu masina numarul 8 castigatoare, podiumul categoriei P1 fiind completat de cealalta masina Toyota si de un prototip BR Engineering BR1 inscris in cursa de echipa SMP Racing si pilotat de trio-ul format din Mihail Aleshin, Stoffel Vandoorne si Vitaly Petrov.

La categoria P2 s-a impus un Alpine A470, angajat de Signatech Alpine Matmut, avandu-i la volan pe Nicolas Lapierre, André Négrao si Pierre Thiriet.

Victoria unui Ferrari 488 GTE, reusita la clasa GTE Pro, sub culorile AF Corse (James Calado, Alessandro Pier Guidi, Daniel Serra), a marcat implinirea a 70 de ani de la prima victorie Ferrari la Le Mans. In fine, la GTE Am s-a impus un Ford GT, al echipei private Keating Motorsport (B. Kating, J. Bleekemolen, F. Fraga).

Cursa din acest an a avut 61 de masini inscrise in competitie (din care s-au clasat la final doar 49) si a fost urmarita la fata locului de 252.500 de spectatori.