Mai tineti minte Ford Puma? Prin anii 90 era un mic coupe cu un design destul de atragator. Numele revine, insa de aceasta data vorbim de un crossover high-tech, dezvoltat pe platforma modificata de la Fiesta (cu ampatament marit). Ford a dat publicitatii primele informatii si imagini cu noul Puma, un SUV compact, care se va pozitiona intre EcoSport si Kuga si va fi produs in Romania, incepand din luna septembrie a acestui an.
Aspectul exterior seducator reprezinta o noua etapa in cadrul filosofiei de design antropocentrice dezvoltate de Ford. Noul Ford Puma introduce un nou capitol in identitatea de design a Ford, cu un stil atragator, ce include blocurile optice distinctive si liniile atletice, aerodinamice. Dimensiunile compacte ale acestui SUV ofera o garda la sol ridicata pentru o experienta plina de incredere la volan si o capacitate de incarcare de top in segment: 456 de litri.
Un alt atu al acestui model il constituie tehnologia sofisticata mild-hybrid Ford EcoBoost de 48 de volti, in combinatie cu sistemele intuitive de asistenta, precum tempomatul adaptiv cu oprire-pornire (Adaptive Cruise Control with Stop & Go), noua tehnologie de avertizare asupra pericolelor locale (Local Hazard Warning), incarcarea wireless sau clusterul de bord digital „true colour” de 12,3 inch.
Sistemul de propulsie mild-hybrid integreaza asistenta electrica a cuplului cu un motor pe benzina EcoBoost de 1,0 litri, cu trei cilindri si frecare redusa, oferind un varf de putere de pana la 155 CP.
Motoarele EcoBoost 1,0 litri de 125 CP utilizeaza primul sistem de dezactivare a cilindrilor disponibil pe un motor cu trei cilindri, care opreste automat unul dintre cilindri motorului atunci cand nu este necesar ca acesta sa functioneze la capacitate maxima, cum ar fi in cazul coborarii sau a rularii in viteze de croaziera. Sistemul poate sa decupleze sau sa cupleze un cilindru in 14 milisecunde, contribuind la obtinerea emisiilor de CO2 anticipate de la 128 g / km si la un consum de combustibil eficientizat de la 5,6 l / 100 km.
O optiune de propulsie diesel si o transmisie automata cu dublu ambreiaj si sapte trepte va fi de asemenea disponibila dupa lansare.
In traditia casei, Puma va avea si o versiune sportiva, ST-Line, inspirata de divizia Ford Performance, cu suspensii sport si jante pe 18 inch, volan specific si interior in negru si rosu, alaturi de una eleganta, Titanium, cu jante unice Pearl Grey din aliaj de 18 inch, volan din piele ecologica, insertii care imita lemnul pe bord si materiale textile de top aplicate pe fetele portierelor.
Puma se alatura unei game in expansiune de SUV-uri si crossovere Ford la nivel european, printre care Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge si noul Explorer plug-in hybrid. SUV-urile reprezinta acum mai mult de 20% din vehiculele comercializate de Ford in Europa.
Puma va intra in vanzare la finalul acestui an, la uzina Ford din Craiova, in urma unei investitii incepute in anul 2008 si care astazi totalizeaza aproape 1,5 miliarde de euro.
Sursa: comunicat de presa Ford Romania