Dupa 7 ani de cariera si aproape 150.000 de exemplare vandute in Europa, Renault Zoe se reinnoieste. Modelul electric urban dispune de o platforma reproiectata, cu o lungime de 4,09 m si un portbgaj de 338 litri, un stil mult mai bine afirmat si o tehnologie evoluata.
Din punct de vedere al designului, noua generatie Zoe a castigat in caracter, mai ales in partea din fata, unde capota a fost redesenata, calandrul este largit, iar parasocul integreaza doua prize de aer, proiectoarele de ceata si o grila cu insertii cromate. Farurile sunt cu tehnologie LED, la fel ca stopurile, care includ semnalizatoare dinamice.
Schimbarile sunt mai putine la interior, unde bordul este imbracat in spuma de plastic mat si tesatura reciclata. Instrumentarul este afisat pe un ecran cu diagonala de 10 inch, completat de un display in zona centrala, gen tableta tactila, de 9,3 inch, compatibil cu Apple CarPlay si Android Auto. Au fost adaugate un levier in genul celui de la cutia de viteze (e-shifter) si o frana in modul de parcare automata.
Cele mai importate schimbari sunt insa cele tehnice, prin introducerea noii baterii Z.E.50. De aceeasi marime cu cea care echipeaza actualmente modelul Z.E.40, bateria are 52 kWh (fata de 41 kWh, de la Z.E.40) si ofera o autonomie de pana la 390 km, conform standardelor WLTP, adica o crestere de 20%.
Motorizarea este mai performanta: in afara versiunii traditionale R110, de 108 CP (80 kW) si 225 Nm, Renault propune varianta inovatoare R135, de 135 CP (100 kW) si 245 Nm, pentru o viteza maxima de 140 km/h si o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 9,5 secunde (135 km/h si 11,4 secunde pentru R110).
Posibilitatile de incarcare au crescut. Sub logo-ul de pe calandru, care este de fapt un capac, se afla priza standard pentru o incarcare clasica (pana la 22 kW), dar a fost adaugat si un conector pentru incarcare rapida la curent continuu (pana la 50 kW).
Renault anunta o incarcare completa in 9 ore sau 25 minute gratie unui Wallbox de 7 kW. Clientul va putea sa recupereze 125 km de autonomie intr-o ora la o borna publica de 22 kW sau 150 km in 30 de minute, la o borna de 50 kW.
Noa generatie Renault Zoe va ajunge la concesionari in aceasta toamna. In Franta a fost anuntata la preturi superioare celor practicate in prezent, incepand de la 35.000 euro, cu baterii disponibile pentru achizitie sau inchiriere.