Am relatat de curand despre intentia consortiului de investitii din Hong Kong Consolidated Ideal TeamVentures (CIT), de revitalizare a marcii De Tomaso. Conform programarii, misteriosul „Proiect P” si-a facut debutul pe 4 iulie, la Festivalul de la Goodwood, marcand 60 de ani de la infiintarea companiei conduse de Alejandro de Tomaso.
Pana in anii 80, De Tomaso concura de la egal la egal cu marci precum Ferrari, Lamborghini sau Maserati, in general cu producatori de automobile sport foarte performante. Din pacate, micul producator italian nu a supravietuit anilor 90. De atunci, mai multi investitori au incercat sa relanseze marca, insa fara succes.
De data aceasta, in spatele revenirii lui De Tomaso, din punct de vedere al conceptului tehnic, sunt cei de la Apollo Automobil. Zilele trecute, la Goodwood, ei au prezentat De Tomaso P72, un supercar cu look retro, finisaj impresionant si un motor V12 cuplat la o cutie manuala.
Din pacate, prezentarea noului supercar a fost deja umbrita de o controversa. James Glickenhaus, un nume cunoscut in industria americana a filmului, dar si un antreprenor in lumea auto, prin Scuderia Cameron Glickenhaus, a acuzat creatorii noului De Tomaso P72 de plagiere a designului unor modele Ferrari si Pagani. Pana acum, cei doi constructori italieni nu au avut nicio reactie in acest sens.
De Tomaso si-a propus sa vanda 72 de exemplare P72, la un pret unitar de 750.000 euro.