Ford si Volkswagen isi extind cooperarea in domeniul automobilelor electrice si autonome

15 iulie 2019



Doi giganti din domeniul auto se apropie din ce in ce mai mult: Ford si Volkswagen. Dar in acest caz nu este vorba de o fuziune! Constructorul american si cel german prefera cooperarea industriala, fara participatiune.

In ianuarie, cei doi au oficializat un prim acord in privinta utilitarelor, un sector in care este foarte dificil sa devii rentabil de unul singur. Un prim rezultat al acestei asocieri va fi un pick-up de clasa medie. Ford se va ocupa de conceperea si productia viitoarelor Ranger si Amarok, precum si de van-urile mari, in timp ce lui Volkswagen ii revin modelele compacte.

Inca de la inceputul anului, Ford si Volkswagen si-au exprimat interesul de a coopera si in alte domenii. In acest sens a fost semnat un protocol privind automobilele electrice si cele autonome. Colaborarea a fost perfectata zilele trecute, in cadrul unei conferinte de presa, la New York, sustinuta de Jim Hackett, presedintele Ford, si Herbert Diess, persoana aflata in varful Grupului Volkswagen.

Aceasta uniune nu a mai surprins pe nimeni, din moment ce zvonurile circulau deja de un an. Cei doi constructori sunt sub presiune, din cauza amenintarilor cu amenzi in Europa, pentru emisii excesive de CO2. Ei trebuie sa grabeasca programul de electrificare, iar producerea unor modele electrice presupune investitii imense, care pot fi cu greu suportate de unul singur.

In acest domeniu, Volkswagen este mai avansat decat Ford: aproape a terminat dezvoltarea platformei sale modulare dedicata vehiculelor electrice, MEB, care va fi inaugata de compacta ID.3, ce va fi comercializata din 2020. Ford va utiliza MEB pentru un vehicul electric inedit, cu siguranta un SUV, care va fi produs in Germania, din 2023. Un al doilea model este in studiu. Ford spune ca, in sase ani, exista un potential de 600.000 de vehicule asamblate pe MEB.

Volkswagen, la randul sau, va investi in Argo AI, o societate de dezvoltare a tehnologiilor autonome, apropiata grupului american. In 2017, Ford a devenit primul actionar al Argo AI, o societate creata de fosti responsabili ai echipelor insarcinate cu dezvoltarea masinilor autonome de la Google si Uber. Volkswagen va investi 2,6 miliarde de euro: constructorul german va aduce un miliard de euro din capitaluri si echivalentul a 1,6 miliarde din activitatile proprii. Filiale tehnologice autonome ale Volkswagen, numite AID, vor integra Argo. Volkswagen si Ford vor fi actionari egali la Argo AI, care va furniza tehnologii pentru cei doi constructori.

Ford si Volkswagen isi vor imparti, asadar, cheltuilelile pentru a putea face fata importantelor evolutii de pe piata automobilului.