Oliver Zipse va fi noul CEO BMW, in locul lui Harald Krüger, care va demisiona pe 15 august

19 iulie 2019



Oliver Zipse (55 ani) va fi noul director executiv de la BMW, incepand din 16 august 2019. Misiunea sa va fi de a pune pe directia corecta gigantul german, in noul context al industriei de profil, ale carei principale provocari sunt acum electrificarea si automobilul autonom.

Decizia numirii lui Zipse a fost luata ieri, de catre Consiliul Director, reunit la fabrica pe care grupul german o are in SUA, la Spartanburg, in Carolina de Sud. Oliver Zipse ii urmeaza lui Harald Krüger la sefia BMW, dupa ce acesta din urma si-a anuntat recent demisia, declarand ca nu mai este interesat de un al doilea mandat de CEO. Schimbarea intervine insa mai repede decat era prevazuta initial.

Zipse a avut o evolutie constanta in structurile de conducere, din momentul in care a venit la BMW, in 1991. In alegerea sa a contat modul in care a dezvoltat reteaua de productie foarte eficienta, cu unitati in Ungaria, China si SUA. Aceasta dezvoltare a permis constructorului sa inregistreze cele mai mari marje de profit din industrie, in ciuda faptului ca este vorba de o companie de talie relativ mica.

Unii analisti sunt insa sceptici cu privire la aceasta numire si sustin ca un lider din industria auto trebuie sa aiba alte calitati pentru a face fata viitorului. Se prefigureaza o era dominata de software, propulsie electrica si automobile autonome. Prin urmare, clientela viitoare va fi orientata mai mult spre electronicele de larg consum si dinamica lume a internetului. Ceea ce va impune produse cu ciclu scurt de productie si… decizii inspirate.

Chiar daca BMW, Audi si Mercedes-Benz au dominat in ultimele decenii piata modelelor premium, pentru viitor se prefigureaza o reorientare a cererii spre tehnologii noi si complexe. Astfel, se deschid noi oportunitati, care ofera sanse mari numelor noi in domeniu, cel mai bune exemplu in acest sens fiind Tesla.

Din pacate, reticenta lui Krüger fata de automobilele electrice cu marja redusa a determinat plecarea unor ingineri de valoare, precum Christian Senger, care acum este membru in board-ul Volkswagen responsabil de software, sau Markus Duesmann, ajuns CEO Audi. Duesmann si Senger l-au urmat pe actualul CEO Volkswagen, Herbert Diess, el insusi un fost membru al board-ului BMW responsabil cu cercetarea si care a trecut in barca rivalilor pentru a implementa strategia electrica, cu un buget de peste 80 de miliarde de dolari.