De cativa ani, marile saloane auto sunt in criza. Motivul pare sa il constituie nemultumirile constructorilor, ca nu isi mai acopera cheltuielile de participare. Pe scurt, salonul clasic a devenit prea scump, raportat la cele cateva unitati vandute pe loc si la posibilitatea pe care o au constructorii de a-si prezenta modelele.
Cele mai multe motorshow-uri de talie mondiala sunt afectate de aceasta problema. La Salonul de la Frankfurt, de pilda, programat peste doar cateva luni (12-22 septembrie 2019) vor lipsi numerosi constructori: toti francezii si cea mai mare parte a japonezilor si italienilor. Si este vorba de salonul care pana mai ieri se lauda cu cea mai mare suprafata de expunere din industrie!
In acest context, organizatorii trebuie sa intervina. Cei ai Salonului de la Paris, care se mandreste cu titulatura de cel mai vizitat eveniment de profil din lume, au luat deja cateva masuri, inca de anul trecut. Este vorba de reducerea duratei de desfasurare, organizarea si a salonului moto in acelasi interval de timp, noi animatii, o noua imagine, etc. O reforma destul de reusita, conform expozantilor si vizitatorilor, dar insuficienta pentru organizatori (constructorii auto si furnizorii de echipamente), care isi doresc sa mearga mai departe si sa-l transforme intr-un adevarat „festival al automobilului”.
Acest festival s-ar baza pe trei piloni. In primul rand, pe organizarea simultana, in complexul expozitional de la Porte de Versailles, a salonului auto si a celui moto, dar cu experiente personalizate pentru vizitatori. Apoi, constructorii vor beneficia de un eveniment special, botezat Movin’On Paris, creat de Michelin si care aduna noii actori ai „mobilitatii” (dupa modelul lui Mondial Tech din 2018). De asemenea, vor fi propuse numeroase animatii peste tot in Paris: centru de incercare pentru automobile, targ de joburi in industria auto, evenimente dedicate modei, designului, femeilor, etc. Multe dintre aceste idei au fost deja explorate in 2018.
Asadar, celebrul Mondial de l’Automobile se va numi Mondial Paris Motor Show 2020. A inceput sa se transforme inca de anul trecut, pentru a oferi experiente inedite tuturor celor care iubesc automobilul. Iar organizatorii isi doresc sa ii cucereasca si pe cei care sunt indiferenti fata de acest fenomen. Cu totii, avem rendez-vous la Paris, in perioada 1-11 octombrie 2020!