Pentru Volvo, rezultatele din primul semestru sunt destul de bune, gratie vanzarilor record inregistrate. In schimb, beneficiile sunt in scadere.
In primul semestru din 2019, Volvo a vandut 340.286 de unitati, un record pentru marca suedeza, care inregistreaza o crestere a volumului cu 7,3% fata de aceeasi perioada de anul trecut. Aceste vanzari record au antrenat si incasari record, de 12,4 miliarde de euro.
Volvo a inregistrat o crestere impresionanta in Marea Britanie (+40% cota de piata), un rezultat remarcabil, in conditiile in care piata auto se contracta la nivel global.
Insa incasarile record nu inseamna si beneficii pe masura. Pentru a obtine cote de piata, concomitent cu producerea de noi modele, precum XC40 hibrid plug-in, Volvo si-a vazut afectata marja operationala. Consecinta: rezultatele din exploatare pe primul semestru din 2019 abia depasesc o jumatate de miliard de euro. Pentru comparatie, in aceeasi perioada a anului trecut se inregistrau 750 de miliare de euro! La randul ei, marja operationala a scazut de la 6,4 la 4,2%.
Pentru a face fata acestui fenomen, Volvo a anuntat noi masuri de reducere a costurilor si spera sa economiseasca 190 miliarde de euro la capitolul costuri fixe, pana la finele anului. Iar daca totul va merge conform planului, Volvo are sanse sa inregistreze beneficii la nivelul celor din 2018.